Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Negativa choker?

Featured Replies

Publicerat

Fick hem nya automaten igår o såg att de endast följde med cylinderchoke-full.

Vill ju ha skeet med.

Efter at ögnat igenom bruksanvisningen såg ja en text som intresserade mig.

Där stod att cylinder är just cylinder o att Berettas skeetchoke var negativa. (optima plus)

Gäller de även Mobilchoker o vanliga optima?

Då man kikar på andra märken som Briley, Teaque mfl så har de cylinder som öppnaste vad jag kan se och uppfatta.

Så vad ska man köpa för att få det öppnaste, om man ska köpa Teaque eller Briley, som ja tänkt till skeetskytte.

Att den sen e portad hör väl inte hit?

Publicerat
Fick hem nya automaten igår o såg att de endast följde med cylinderchoke-full.

Vill ju ha skeet med.

Efter at ögnat igenom bruksanvisningen såg ja en text som intresserade mig.

Där stod att cylinder är just cylinder o att Berettas skeetchoke var negativa. (optima plus)

Gäller de även Mobilchoker o vanliga optima?

Då man kikar på andra märken som Briley, Teaque mfl så har de cylinder som öppnaste vad jag kan se och uppfatta.

Så vad ska man köpa för att få det öppnaste, om man ska köpa Teaque eller Briley, som ja tänkt till skeetskytte.

Att den sen e portad hör väl inte hit?

Jag tror att Skeet per definition ligger mellan just Cylinder och Improved Cylinder, och att därför så blir just Cylinder det öppnaste.

Svaret på en av dina frågor är att de Mobilechoke Skeet som jag har till Bettorna är .005" tightare än Cylinder chokerna.

choker.jpg

Om du ska köpa Teague eller Briley är inte jag mannen att svara på, men jag använder Briley själv.

Publicerat

Enkelt val - Teague -_-

Publicerat
  • Författare
Jag tror att Skeet per definition ligger mellan just Cylinder och Improved Cylinder, och att därför så blir just Cylinder det öppnaste.

Svaret på en av dina frågor är att de Mobilechoke Skeet som jag har till Bettorna är .005" tightare än Cylinder chokerna.

choker.jpg

Om du ska köpa Teague eller Briley är inte jag mannen att svara på, men jag använder Briley själv.

Trodde med att de brukar vara så o just därför ble ja förvånad då man i Berettas användarmanual beskriver chokstorlekar med cylinder 0,000 IIIII och skeet*1 = förklaring Negative.

Vad skulle den då vara? -0,005?

Som sagt så e de optima plus choker.

Så därför undra man ju om de kanske har nå med OB-pipan att göra eller om de e nya mått i pluschokerna eller va de nu e.

För på Briley och Teaque har man cylinder som öppnast "as usual".

Så va ska man köpa för storlek till skeetskyttet (ska va förlängd o portad dessutom)

Publicerat

Har nyss bytt bort min 686;a och har för mig att skeet choken var öppnare än cyl. choken, man kunde se skillnad med blotta ögat. Blev åxå förundrad när Briley`s mfl choker är skeet trängre än cyl. Vilket som är rätt är en bra fråga.....men det spelar väl ingen roll egentilgen?? Köp 2 st Teague, en cyl. och en skeet, och problemet är löst!!

Publicerat
...........

.........

Tja, vad skulle vara så märkligt med det? En cylinder är rak, ingen strypning alls....

Skeetchoker förekommer med sk negativ choke - enkelt uttryckt: som bössan farbror Joakim brukar ha i bland med en mynning som en tratt....

En variant på konceptet är tulpanchoker som bygger på samma ide.

/T

Publicerat
  • Författare

Jo men finns motsvarigheten, negative choke value, i Teaque eller Brileys choker o vad kallas dem då eftersom dehar ett annat system.

Heter de tulpanchoker?

Eller ska man rent av köra påBerettas org, optima plus choker.

Tänkte att ska man nu ändå slänga pengar i sjön kan man ju välja det bättre alternativet :rolleyes::wub:

Publicerat

Passar Optima Plus i nån av dina bössor? Men det förutsätter jag att du har koll på!