Publicerat December 31, 200520 yr Hej! Funderar över att införskaffa mig ett exemplar av denna såg med sandviks blad. Någon som har en sådan? har hört att de är mkt bra och slit tåliga. ???
Publicerat Januari 6, 200620 yr Du blir inte missnöjd, passar bra i en benficka. Går fint att kvista ur ett bra pass om det skulle råka vara någon pinne i vägen.
Publicerat Januari 6, 200620 yr Hej!Funderar över att införskaffa mig ett exemplar av denna såg med sandviks blad. Någon som har en sådan? har hört att de är mkt bra och slit tåliga. ??? Är det någon som har en länk till en bild på sågen så att man få se hur den ser ut? : ???
Publicerat Januari 6, 200620 yr Här ser du den. Observera att Sandvik inte har nånting med Laplandersågen, eller nån såg överhuvudtaget att göra längre. Alla handsågar tillverkas av Bahco i samma fabrik som tidigare.
Publicerat Januari 6, 200620 yr Här ser du den.Observera att Sandvik inte har nånting med Laplandersågen, eller nån såg överhuvudtaget att göra längre. Alla handsågar tillverkas av Bahco i samma fabrik som tidigare. Tack för hjälpen!
Publicerat Januari 6, 200620 yr Här ser du den.Observera att Sandvik inte har nånting med Laplandersågen, eller nån såg överhuvudtaget att göra längre. Alla handsågar tillverkas av Bahco i samma fabrik som tidigare. Okej, det visste jag inte. Men vad har hänt med sandvik då?
Publicerat Januari 7, 200620 yr Sandvik sålde av hela handverktygsdivisionen (till amerikanska Snap-On) då handverktyg var en så liten del av deras verksamhet. Snap-On förvärvade även Bahco och nu heter de f.d Sandvikverktygen alltså Bahco, men tillverkas på samma ställen som tidigare.
Publicerat Januari 7, 200620 yr Vem som tillvekar dom vet jag inte. men att dom är väldigt bra kan jag skriva under på....
Publicerat Januari 30, 200620 yr Bröt av min då den nöp och jag la på all min vikt för några dagar sedan. Var jädrans nöjd med min, får köpa en ny.
Publicerat Januari 30, 200620 yr De' e' bara å' köp! Har haft min sedan 2000 och den kan bara lovordas. Dock så behöver jag en ny nu efter att sambon fått använda den i trädgården för att "såga ner sly" - hon sa inget om att hon tänkte såga av dem under jordytan..... :-* //K9
Publicerat Januari 30, 200620 yr sedan behöver den ju nite heta lapplander. jag tror jag har tre eller fyra sådana sågar av olika märken och jag är lika nöjd med alla. De är inte helt lika i design och säkringsmässigt.. finns för och nackdelar med alla men i det stora hela är de kanon.... vill slå ett slag för "fiskars" såg. Den är inte den skönaste att hålla i men den har ett sjukt bett, och de håller i sig.... mvh Tomas
Publicerat Juni 6, 200620 yr Tog ett tag men i fredags köpte jag mitt ex av laplander sågen, har inte provat den ännu men det låter på andra att den är kanon så det är nog ingen panik ;D
Publicerat Juni 7, 200620 yr Jo den funkar bra, undvik att såga så mycket ben med bara, blir slö fort då.
Publicerat Juni 7, 200620 yr Jo den funkar bra, undvik att såga så mycket ben med bara, blir slö fort då. Okej, bra att du sa det. Tänkte nämligen på att man kanske skulle kunna använda den då man öppnar en älg, men då är den tanken förbi. Tack för att du varnade mig
Publicerat Juni 11, 200620 yr Idag var det upp till bevis. Röjde väg vid fiske stället med "Lapen" och blev gryyyymt imponerad. Ångrar inte att jag köpte den sågen iaf ;D
Publicerat Juli 4, 200620 yr Ett tips i sammanhanget är Fiskars lilla beskärningsåg som kostar 139 kr på Claes Ohlsson. Får plats i benfickan och funkar mycket bra. Bladet är i och för sig bara 15,5 cm mot Laplanders 23 cm men som sagt den funkar mycket bra och priset är mindre än hälften. Är inne på min andra då den första också använts till att såga grenar och rötter under jordens yta.