Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Korsningar i valplådan, Grå/jämt- wachtlar

Featured Replies

Publicerat

Nu finns det Spets wachtel korsningar. i går kväll när jag gick för att kolla till Yra min Grå/jämtekorsn så hörde jag att det pep på långt håll..jag visste ju att dom var på väg men tänkte nog att jag skulle hinna vara med .. men det skötte hon aldeles själv så 8st små jämnstora svartingar låg i lådan -_-

Jag bjöd Aston (wachteln som är fadern) på cigarr men han bara fnös och muttrade om underhåll eller nått :D

Vet inte om jag ens behöver nämna vad dom används till det har ju blivit en hund lika vanlig som de flesta andra här i södermanland i alla fall ;) Kortdrivande/ ställande är väl bästa sammanfattningen.

Säljes Idmärkta besiktigade och vaccinerade.

Publicerat

Grattis till nykullen! Hälsa Aston och Yra!

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu är ögonen öppna och det börjar att röra på sig i valplådan ;) Det blir ett par med mycket genomslag av älghund annars brukar det ju vara vanligast med svarta valpar. Det är ett par som har ljusakinder och är gråsvarta. Väldigt jämna och fina :lol:

Det är fullt upp med att bygga hundkoja så det går att få ut wachtelkullen i hundgården dom börjar bli så stora att det är dags för det. :lol:

Publicerat

Vad är det för fördelning tik/hannar? Kul med valpar! :lol:

Publicerat
  • Författare
Vad är det för fördelning tik/hannar? Kul med valpar! :lol:

Det vart 3 tikar och 5 hannar. Jävligt sugen på att behålla en hane men samtidigt så är det generationsskifte i wachtel flocken så jag velar lite fram och tillbaka om det inte måste bli en wachtel i stället. Så det blir väl en av varje sort :lol:

• 3 weeks later...
Publicerat

Har du lagt ut en annons på valparna eller är dom tingade?

Publicerat
  • Författare
Har du lagt ut en annons på valparna eller är dom tingade?

Det finns 4 kvar. :angry: du har PM

Publicerat

Kan vi få se lite bilder?

Vi har egentligen bestämt oss att vänta med hundinköp men jag är ju förbenat sugen. ;)

Det låter som en spännande blandning.

Publicerat
  • Författare
Kan vi få se lite bilder?

Vi har egentligen bestämt oss att vänta med hundinköp men jag är ju förbenat sugen. ;)

Det låter som en spännande blandning.

Inge att hålla på bara slå till :lol: Du får följa med och kolla på dom om du kommer på tullgarn och ta med familjen så dom får se det brukar underlätta :D

Publicerat

Vi velar här hemma har inte fått tag på någon Wachtel som passar oss ännu.

Ska gå och prata med frun om en ändring i planen, till en korsning med Wachtel i. :lol:

Kan bli svårt att övertala henne. Men väntar på en kull som ska födas i veckan med dom linjerna jag vill ha, skiter det sig där så kan hon möjligen övertalas.

Så några bilder kan underlätta om jag behöver övertala henne.

Lasse

Publicerat

Envisare djur får man leta efter - gråwachtlarna, min stack efter maten idag innan jag hann ut. Grannarna ringde 1,5km bort och där hade han ställt en fårhjord så där lite på skoj, vi gick förbi där igår och det kom han ihåg ;) Dom var måttligt impade precis som jag, som tur var kom ingen till skada.

Den som är van vid Wachtelns arbetssätt får en intressant upplevevelse. :lol:

Inte meningen att såga din tråd Jensa, det är jäkligt roliga hundar med tidig jakt nästan att garantera :D

Publicerat
  • Författare

Har varit och lånat min mors kamera så att det skulle bli några bilder innan valparna försvinner :lol: ja föresten finns det några valpar kvar osålda. Blev visst några wachtelvalpar med på några bilder.

post-2573-1275315262_thumb.jpg

post-2573-1275315310_thumb.jpg

post-2573-1275315430_thumb.jpg

post-2573-1275315477_thumb.jpg