Publicerat April 22, 201016 yr Postade nyss ansökan då jag har bestämt mig nu äntligen. En SKB51 i mycket fint skick blir det, kal 12 och med 1/2 och 1/4 borrning. polisen gissade på 4 veckors handläggningstid men vi får välan se...
Publicerat April 22, 201016 yr Efter WB:s auktion förra veckan skulle jag aproximera 7-9 veckor och om det är första ansökan lite mer än så. Du skall vara glad att den kom in innan Wdforss auktion, den slår tydligen rekord i år igen i antal vapen. /Christian
Publicerat April 22, 201016 yr Författare Om jag inte preciiis hinner före alla dom, senast i tisdags satt dem ännu och gick igenom auktionen och satt och ringde folk ang hur dem ska göra med ansökningarna. Och lämnar dom in dom någon annanstans än direkt till tillståndsenheten tar det 3-4 dagar extra med polisens interna postgång. *hoppas*
Publicerat April 22, 201016 yr Jag citerar mig själv från en annan tråd! Håll tummarna för att du har samma tur! ”I fredags den 16/4 vid 11 tiden lämnade jag in och betalade en licensansökan på Kungsholmen i Stockholm! Idag onsdag 21/4 låg licensen i brevlådan, i går 20/4 fick kompisen jag köpte pangen av brevet om att han blivit avregistrerad som ägare på pangen! Mindre än en veckas väntetid på licens i Stockholm? Jag vill inte verka cynisk men det känns som om det inte är sant!”
Publicerat April 22, 201016 yr Jag citerar mig själv från en annan tråd!Håll tummarna för att du har samma tur! ”I fredags den 16/4 vid 11 tiden lämnade jag in och betalade en licensansökan på Kungsholmen i Stockholm! Idag onsdag 21/4 låg licensen i brevlådan, i går 20/4 fick kompisen jag köpte pangen av brevet om att han blivit avregistrerad som ägare på pangen! Mindre än en veckas väntetid på licens i Stockholm? Jag vill inte verka cynisk men det känns som om det inte är sant!” Köpte vapen i höstas, precis i samband av WBs auktion i sthlm. dock ej på auktionen. fick licensen på 6 dagar.. Senaste köpet, nu för 2 månader sen, tog bara 4 dagar. Så det behöver absolut inte ta tid pga att du bor i sthlm Mvh
Publicerat April 22, 201016 yr Köpte vapen i höstas, precis i samband av WBs auktion i sthlm. dock ej på auktionen. fick licensen på 6 dagar.. Senaste köpet, nu för 2 månader sen, tog bara 4 dagar. Så det behöver absolut inte ta tid pga att du bor i sthlm Mvh Har aldrig behövt vänta mer än 3 veckor på licens i sthlm. Det längsta jag fick vänta var pga av att säljaren på en välrenommerad jaktbutik i centrala sthlm inte behagade att lämna/skicka in ansökan till polisen förrän efter 2 veckor.
Publicerat April 27, 201016 yr tror det beror mycket på handläggarna. fick vänta en månad utan att det hände någonting, sen tog en annan över då tog det 4 dagar. hoppas det går fort för dig swecul det är ju så jobbigt att vänta
Publicerat April 27, 201016 yr Mitt tips är att alltid posta licensen på en måndag, betala in licensavgiften före klockan 13.00. Dagen efter klockan 14.00 ringer jag och kollar med handläggaren om de har tagit emot mitt brev och om betalningen är registrerad. Varje gång har jag haft licensen innan fredagen...
Publicerat April 27, 201016 yr Mitt tips är att alltid posta licensen på en måndag, betala in licensavgiften före klockan 13.00. Dagen efter klockan 14.00 ringer jag och kollar med handläggaren om de har tagit emot mitt brev och om betalningen är registrerad. Varje gång har jag haft licensen innan fredagen... personlig kontakt is the shit. man skall gärna vara ödmjuk men inte fjäskig.
Publicerat April 27, 201016 yr När man sålt ett vapen visst ska man få en kopia hem i brevlådan att den nya ägaren har fått licens på vapnet. eller hammnar alla papper hos han?
Publicerat April 27, 201016 yr När man sålt ett vapen visst ska man få en kopia hem i brevlådan att den nya ägaren har fått licens på vapnet.eller hammnar alla papper hos han? du får hemskickat att han fått licens, och han får licens
Publicerat Maj 6, 201015 yr Författare Yes!! idag låg den på lådan, det var ändå snabbt för å vara stockholm tycker jag! =)