arrow 0 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Hej på er ! Vi här nere i södra östergötland ( Gusum) ska försöka få igång lite tävlingsversamhet och vi bygger nu en bana med 15 djur. Vi träffas söndagen den 9 maj klockan 11.00 och skjuter banan och umgås lite. Alla är välkomna och vill ni hjälpa till med själva byggandet av banan så är det bara att höra av sig. Tanken är väll att starta upp den sovande klubben ösbjf om intresse finnes. Banan ligger i skogen runt Lilla Gusum och det kommer att sitta skyltar uppe ! Det kommer mera information på den här tråden så småningom, jag vill bara kolla intresset för en träff. MVH Per Quote Link to post Share on other sites
J S 8 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Hej på er !Vi här nere i södra östergötland ( Gusum) ska försöka få igång lite tävlingsversamhet och vi bygger nu en bana med 15 djur. Vi träffas söndagen den 9 maj klockan 11.00 och skjuter banan och umgås lite. Alla är välkomna och vill ni hjälpa till med själva byggandet av banan så är det bara att höra av sig. Tanken är väll att starta upp den sovande klubben ösbjf om intresse finnes. Banan ligger i skogen runt Lilla Gusum och det kommer att sitta skyltar uppe ! Det kommer mera information på den här tråden så småningom, jag vill bara kolla intresset för en träff. MVH Per Mycket bra initiativ! Aktiva lokalklubbar behövs för att bågjaktsfrågan ska rulla på och resurser finns att fånga upp bågjaktsintresserade. Quote Link to post Share on other sites
ThomasMamre 2 Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Hej på er !Vi här nere i södra östergötland ( Gusum) ska försöka få igång lite tävlingsversamhet och vi bygger nu en bana med 15 djur. Vi träffas söndagen den 9 maj klockan 11.00 och skjuter banan och umgås lite. Alla är välkomna och vill ni hjälpa till med själva byggandet av banan så är det bara att höra av sig. Tanken är väll att starta upp den sovande klubben ösbjf om intresse finnes. Banan ligger i skogen runt Lilla Gusum och det kommer att sitta skyltar uppe ! Det kommer mera information på den här tråden så småningom, jag vill bara kolla intresset för en träff. MVH Per Trevligt! lycka till och hoppas det kommer folk och hjälper till! Mvh Quote Link to post Share on other sites
arrow 0 Posted June 14, 2010 Author Share Posted June 14, 2010 Nu kör vi igen, på söndag den 20/6 kl 11.00 i lilla Gusum. Alla är välkomna! Quote Link to post Share on other sites
Rosven 55 Posted June 14, 2010 Share Posted June 14, 2010 Nu kör vi igen, på söndag den 20/6 kl 11.00 i lilla Gusum.Alla är välkomna! Om det skulle bli fler tillfällen senare i sommar så vore det kul att pröva på detta. Eftersom man inte har egen båge, jag har bara prövat att få iväg ett par pilar på jaktmässor, så undrar jag om det finns möjlighet till att låna en båge och helst ha en instruktör med om man skulle leta sig ner till grannlänet Mvh Quote Link to post Share on other sites
arrow 0 Posted June 15, 2010 Author Share Posted June 15, 2010 Om det skulle bli fler tillfällen senare i sommar så vore det kul att pröva på detta. Eftersom man inte har egen båge, jag har bara prövat att få iväg ett par pilar på jaktmässor, så undrar jag om det finns möjlighet till att låna en båge och helst ha en instruktör med om man skulle leta sig ner till grannlänet Mvh Det går att fixa om du vill prova på lite. Det är bara att höra av sig. MVH Per Quote Link to post Share on other sites
Rosven 55 Posted June 15, 2010 Share Posted June 15, 2010 Det går att fixa om du vill prova på lite.Det är bara att höra av sig. MVH Per Finemang Quote Link to post Share on other sites
arrow 0 Posted November 2, 2011 Author Share Posted November 2, 2011 Nu träffas vi igen, söndagen den 13 November kl 11,00. Vi skjuter en bana på ca 15 mål och grillar korv efteråt. Dricka och korv finns att köpa. För dom som inte hittar så träffas vi vid rondellen vid E 22ans norra infart till Gusum kl 10,30. Välkomna ! Quote Link to post Share on other sites
arrow 0 Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Nu kör vi igen, söndagen den 15e april kl 11,00 så träffas vi för en liten tävling i Lilla Gusum. I år har vi fått sällskap av en trad förening som heter easttrad på facebook. Välkomna ! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts