Publicerat Januari 1, 200620 yr ...och hittade minsann en trälåda med urgamla hagelladdningsprylar! Har inte mycket användning för dessa, men det verkar vara komplett utrustning (förutom krut och tändhattsisättare) för att ladda hagelplugg i kaliber 16 och 20. Jag har ingen användning för prylarna, å andra sidan behöver jag inte bli av med dem heller.. Jag laddar ju egna hagelplugg, men med lite modernare utrustning, och jag gissar att några papperspatroner med filtförladdningar och urgamla hagel kommer att användas för julhararna framöver... Måste låna en sbs av någon bara, sådana plugg får bara inte skjutas ur en ultralätt bock eller hagelautomat med plastkolv... ;D ;D ;D Tag en titt på härligheten på http://herrberg.dyndns.org/bbpc_html/antik_hagelladdning/. MVH! /HerrBerg
Publicerat Januari 1, 200620 yr Snygg utrustning. Synd bara att det är förbjudet att jaga med svartkrut. Det är väl utrustning för att rundstuka patronerna tror jag. Det blir en speciell lukt som gör en svårt nostalgisk av pappatroner. Lägg ut några bilder på dom färdiga patronerna.
Publicerat Januari 1, 200620 yr Det var verkligen en gammal utrustning och tidningen var också gammal. 22/8 1925.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.