Publicerat April 24, 201016 yr Köpte fästinghalsband igår men tänkte att det dröjer nog nån vecka innan man behöver ta på dem. Men idag hittade jag årets första på Funny, så nu är skiten igång. Så halsbanden åkte på illa kvickt.
Publicerat April 24, 201016 yr Skäggdjuret Goti fick också sitt igår. Har plockat en handfull på honom innan det.
Publicerat April 24, 201016 yr Verkar bli ett riktigt fästingår i år. Konstigt med tanke på den kalla vintern, tycker dom borde blivit torrfrösna men dom har väl någon form av glyckol i blodet för att klara sådana situationer. Tror jag skall ta en Frontline comp jag med
Publicerat April 24, 201016 yr Har plockat en jag med. Under snön har dom haft det göttare än på länge, tror också på ett år fullt av sådana små kräk.
Publicerat April 24, 201016 yr Satt i Vemdalsfjällen o gosa med jycken då jag såg första fästingen på jyckens öra. Tror ni man ble paff eller. De andra trodde först att ja skojja med dem
Publicerat April 26, 201016 yr Fästingarna hade det nog varmt och gott under snön i vintras.... Har plockat dussintals på vårt flasklamm sedan ungefär 2 veckor tillbaka. Men fullmatade fästingar är mums för hönorna, alltid något
Publicerat April 26, 201016 yr usch ja, såg att hunden hade sin första fästing i går oxå så i dag blir det att inhandla fästingmedel...
Publicerat April 26, 201016 yr Såg att de säljer nå halsband receptfritt på apoteket. Nån som testat? Vi har ju mkt sporadiskt med fästing här men eftersom ja kör mkt vattenträning funkar de inte med spot on (tror ja). Så de skulle va bra med ngt som höll för vatten.
Publicerat April 26, 201016 yr Ja appoteket säljer dom halsbanden recept fritt nu förtiden är det ända som funkar ricktigt bra om man har hundar som badar mycket, bara ta av o sen sätta på igen
Publicerat April 26, 201016 yr Jäkla elände Som det inte vore nog med fästingar, sprang jag idag på första huggormen i skogen.
Publicerat April 26, 201016 yr Jäkla elände Som det inte vore nog med fästingar, sprang jag idag på första huggormen i skogen. ¨hoppas du tog med den hem så du har till att dra igenom bössan när den börjar konstra