Publicerat April 24, 201016 yr Alltså är jämthunden allmänt trög eller är det bara min? Blandisen jag har är ofantiligt mycket "smartare". Jämten verkar bara tom ... Hur är era?
Publicerat April 24, 201016 yr Alltså är jämthunden allmänt trög eller är det bara min? Blandisen jag har är ofantiligt mycket "smartare". Jämten verkar bara tom ... Hur är era? Jämtarna är väl kända för att vara lite tröga o tomma.......
Publicerat April 24, 201016 yr Jämtarna är väl kända för att vara lite tröga o tomma....... sådan husse sådan hund
Publicerat April 24, 201016 yr Författare sådan husse sådan hund haha! Jo men jag menar blandrasarn jag har är så mycket "smartare" Man märker att hon tänker ibland och dessutom går hon att lära grejer. Jämten är mer som Ådi i katten Gustav. Däremot skiljer det milsvid i jaktlust och då till jämtens fördel
Publicerat April 24, 201016 yr Va det en "tänkande" spets du var ute efter så skulle du valt en laika
Publicerat April 24, 201016 yr Ett varningens finger skall dock höjas, tänk på att vi skojar om det allra heligaste.......
Publicerat April 24, 201016 yr Va det en "tänkande" spets du var ute efter så skulle du valt en laika Nog inviduellt, nog lär de sig men det tar olika uttryck, jämten kanske är hård/trög/svårlärd på gott och ont de tar inte heller till sig av negativa händelser, se det inte rastypiskt utan olika på individer!
Publicerat April 24, 201016 yr Nu kan jag ju bara tala av egen erfarenhet och jämföra med med min jämte men make till lättlärd och intilligent hund vet i tusan om jag tidigare skådat..
Publicerat April 24, 201016 yr Författare Tror det när jag ser det Nä nog är det väl individuellt men nog känns dom aningen slow
Publicerat April 24, 201016 yr Har två, en som inte kan få ut en frolic ur en burk som står upp och ner, bara sitter och glor. En som kan öppna dörrar svara i telefon, sno saker ur kökskåp och sen stänga så ingen ser att det pågått aktivitet. Vanligaste finten är att springa till dörren och skälla så den andra jämten springer dit, sen snabbt som attan smyga tillbaka och sno den andra jämtens ben medans puckot står vid dörren och nudrar vad hon skäller på!!! Kan inte säga att någon jagar sämre än den andra ligger runt 26-30 timmars ståndtider båda två.
Publicerat April 25, 201016 yr Har två, en som inte kan få ut en frolic ur en burk som står upp och ner, bara sitter och glor. En som kan öppna dörrar svara i telefon, sno saker ur kökskåp och sen stänga så ingen ser att det pågått aktivitet. Vanligaste finten är att springa till dörren och skälla så den andra jämten springer dit, sen snabbt som attan smyga tillbaka och sno den andra jämtens ben medans puckot står vid dörren och nudrar vad hon skäller på!!! Kan inte säga att någon jagar sämre än den andra ligger runt 26-30 timmars ståndtider båda två.
Publicerat April 25, 201016 yr Författare Dom är ju snälla... Jo dom är ju det... På gränsen till dumt snälla Nä det är nog individuellt det där. Hoppas ändå att min dampjycke utvecklas mentalt också
Publicerat Maj 1, 201016 yr Alltså är jämthunden allmänt trög eller är det bara min? Blandisen jag har är ofantiligt mycket "smartare". Jämten verkar bara tom ... Hur är era? De jämtar jag har är definitivt inte tröga. Jag väntar att "gammhunden" snart börjar prata på riktigt. Även andra jämtar som jag varit i kontakt med har inte varit "tröga". Det är förmodligen enskilda individer som är tröga i olika raser.