Publicerat April 25, 201016 yr Som rubriken lyder, När tycker ni och när släppte ni era unghundar på Gris för första gången i hägn? Vad jag hört/läst så bör man vänta till 1,5-2års ålder på frilevande vildsvin, är detta samma sak i ett lite seriösare hägn? Nån sa till mig att hunden behöver vara mentalt mogen och att man behöver sk. mentaltesta hunden först, vad menas med det och hur går de till?
Publicerat April 25, 201016 yr Jag provade min alpenländische daschbracke tik för 2 veckor sedan då var hon 10 mån detta gjordes i samråd med lars på mamima jakt . Det är vädigt duktiga instruktörer som hjälper till som dessutom verkar veta vad dom pratar om. Ring och prata med lars så kommer han att råda dig vad som gäller för din hund.
Publicerat April 25, 201016 yr Som rubriken lyder, När tycker ni och när släppte ni era unghundar på Gris för första gången i hägn? Vad jag hört/läst så bör man vänta till 1,5-2års ålder på frilevande vildsvin, är detta samma sak i ett lite seriösare hägn? Nån sa till mig att hunden behöver vara mentalt mogen och att man behöver sk. mentaltesta hunden först, vad menas med det och hur går de till? Släppte min borderterrier när han var knappt 1 år,funkade kanon...provade honom 3 ggr innan det var dags på riktigt och idag är han riktigt bra Lycka till!!
Publicerat April 25, 201016 yr Författare Mjo, min jämte är idag 8månader.. hon har spårat skjutna vildsvin och även av haft griskontakt i koppel (grisar gick undan mig och hunden när vi gick i koppel ca 25meter framför oss) och hon visar stort intresse.. Mycket mer intresserad av gris än av älg.. Vet inte om ja ska börja släppa henne i hägn framåt eftersommaren (1års ålder) elle om man ska vänta... vet ej riktigt hur jag skall gå till väga.. Hon är iaf inte rädd för grisvittringen eller liknande som kompisen hund var och hon har väldigt starkt psyke Har varit inne att åka till Mamimajakt så får la ringa och höra vad dom tycker och tänker