Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bukskjutet vildsvin attackerar

Featured Replies

Publicerat

Jag kan med 100% sanning säga att hade det vart jag som höll i den bössan så hade det blivit grova ränder i mina kalsonger.

cmQ0hJLTY9o&feature=related

Någon som varit med om liknande scenario?

Publicerat

Jag skjutit en ca 100kg galt på två meters håll, det var lite närmre än detta och grisen helt klart större. Men det var under smygjakt och den var omedveten om min existens fram till dess att jag sköt så min upplevelse var ju inte lika actionmässig. Killen här hade ju dock en flerskottspang - jag hade tappat mitt magasin och hade således en enkelskottare :lol:

Publicerat
  • Författare
Jag skjutit en ca 100kg galt på två meters håll, det var lite närmre än detta och grisen helt klart större. Men det var under smygjakt och den var omedveten om min existens fram till dess att jag sköt så min upplevelse var ju inte lika actionmässig. Killen här hade ju dock en flerskottspang - jag hade tappat mitt magasin och hade således en enkelskottare ;)

2 meter på en 100kg galt. Heder och respekt till vad jag antar måste vara en indian ättling, :lol:

Publicerat

Satan i gatan!  ;)

Skulle vara ganska skakig efteråt, antar jag...  :lol:

Publicerat

Hmm haha! jag hade på lite för hög volym när jag titta på videon så hoppa i taket på att bara se klippet!! -_-:rolleyes:

Publicerat

Han ä grym han,Eric von eckhardt!

Publicerat

Har upplevt det både bakom ryggen på mannen på film och i egna situationer. det går väl an när du har enbart grisen det är värre när du har två hundar bakom arslet på grisen att ta hänsyn till -_-

Publicerat

Sköt en 80-90kg galt i full fart mot mig på 2m håll på ett trafikeftersök häromåret.

Var ingen attack egentligen. Utan grisen for upp och jagade hunden 10m framför mig men tvärvinklade i full fart in på en stig i gräset. Och då kom Ericsson på att han stod på stigen. :wub: Jag han precis lagom få upp bössan. ^_^

• 4 weeks later...
Publicerat

Bra skjutet! Upplever att grisarna kommer så ibland på eftersöken, oftast när hunden har hållit på med dem länge. Dock ser det ut som att filmen går något för snabbt, men det är ju en detalj – skytten vet helt klart hur man håller i en bössa!

Publicerat

Man blev ju tokskraj av att bara kolla på filmen.

Puh, vissa har nerver av stål.

Publicerat

Det där är en gammal goding, skulle nog vara dags för kalsongbyte om det var man själv som höll i bössan i det läget.

Finns en annan med en gubbe som kommer flygande ut från en gran med grisen över sig där han skjuter den liggande, ska se om jag kan hitta den ikväll.

Hundförarna hemma kom med söndertrasade byxor en gång, han hade haft grisen mellan benen och hållit honom i öronen.

Han var lite skakis efter det kan man säga.

Publicerat
han hade haft grisen mellan benen och hållit honom i öronen.

Medans han ropade "skrik som en gris" . :):lol:^_^

Publicerat
Medans han ropade "skrik som en gris" . :):lol:^_^

:D

F*n att man inte tänkte så långt när det hände.