Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Trög förstoring på Leupolden.

Featured Replies

Publicerat

Mitt leupoldsikte (vx-1 2-7x33) är mycket trög att vrida om förstoringen på.. Den köptes ny för 2 år sen. Har inte skjutit extremt mycket så jag har inte ändrat mycket alls. Jag trodde så klart att detta nöts in. Min far trodde dock att det var en skruv som skulle lossas.. Jo då, där är skruven (sitter i förstoringsvredet) och han lossar denna. då pyser lite luft ut. Vredet är fortfarande trögt ,så min fråga är: Vad är det för skruv som sitter där och är kikaren i behov av service/reparation efter ett klantigt sendsteg?? jag är LITE orolig bara.

Publicerat

Förmodligen skall du behöva skicka in den på reparation hos Leupold då pyset kan ha orsakats av eventuell gas som skall finnas inne i kikaren(för att motverka imbildning och/eller väta på insidan linserna).

Sedan är även min förstorningsreglage trög, men det är väl alla amerikaner?  B)

Mvh! 

Publicerat

Samma sympton kan uppstår om du skuvat åt ringarna för nära förstorings vredet..

//Pikehunter

Publicerat
  • Författare
Förmodligen skall du behöva skicka in den på reparation hos Leupold då pyset kan ha orsakats av eventuell gas som skall finnas inne i kikaren(för att motverka imbildning och/eller väta på insidan linserna).

Sedan är även min förstorningsreglage trög, men det är väl alla amerikaner?  B)

Mvh! 

Går detta på garantin eller får klantkalle betala själv?

Publicerat
Samma sympton kan uppstår om du skuvat åt ringarna för nära förstorings vredet..

//Pikehunter

detta du beskriver gjorde jag väldigt retligt. När man precis hade skjutit in den så inser man att man behöver släppa på ringarna för att sedan göra om hela proseduren.

Publicerat

min leupold var likadan extremt trögvriden när jag sen var ner med kikaren för att byta riktmedel så hade han även bytt o-ringen som sitter under förstoringsringen, den hade torkat. Detta gick på garantin och det enda jag betalade var några futtiga hundringar för byte av riktmedel. All heder åt smålänska vapen där och då framför allt klippan nere i optikverkstan.

Publicerat
Går detta på garantin eller får klantkalle betala själv?

Det vet jag tyvärr inte.

Publicerat

Jag hade samma problem med en 3-9x40, det gick på garantin och tog bara några dagar.

Ditt hade gått på garantin tills ni släppte ut gasen... ;-)

Publicerat

Har 2st VX1 2-7x33,köpt nya 2007, och bägge är tröga att vrida.