Publicerat April 27, 201016 yr Hej Jag har som vissa vet en Merkel 8 och når jag drog ur loppet idag så såg jag små kratrar eller gropar på insodan av loppet... Jag har inte lagt märke till dessa förut men frågan är om det kan vara någon fara att skjuta med den? Det är inga stora märken men det ser ut som små oregelbundna gropar, kratrar, huvudsakligen ca 2 cm in efter patronläget. Det kan ju vara gamla rostskador men kan det vara skador som uppkommit av skytte? Ska börja skjuta lerduvor med den och använder då stålhagel, kan detta vara någon fara, orsaka större skador? Någon som vet eller har varit med om något liknande? David
Publicerat April 27, 201016 yr Är bössan godkänd för stålhagel så är några gropar ingen fara. Tror jag har lite gropar på mina hagelslungor också. Inget som spelar någon roll.
Publicerat April 27, 201016 yr Författare Är bössan godkänd för stålhagel så är några gropar ingen fara. Tror jag har lite gropar på mina hagelslungor också. Inget som spelar någon roll. Om du med godkänd för stål menar liljemärkningen så nej, det går skjuta stål ändå fast man saknar liljan... Man ska nog inte testa med stårre laddningar än 32 g dock... Nej jag blev lite konfundersam över groparna och ville bara försäkra mig om att det inte var någon fara att fortsätta skuta stål i den ett tag till... David