Publicerat April 28, 201016 yr Nu har jag lite så där spontant beställt ett nytt tryck till gammqvarnan. det blev ett Bold med sidosäkring för den var billigare än Timney. Nu till frågan: Finns det nåt att tänka på förutom att knacka ut gammelsprinten, ta bort gammeltrycket, sätta dit nytrycket och dit med en ny/den gamla sprinten? Och gräva bort lite trä för säkringen förstås. Vi snackar Husqvarna 640, mauser 98 vad jag har förstått.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Inte vad jag kan föreställa mig. Hur som så lycka till och ta bilder! Kanske inte riktigt det svar man vill ha när det gäller nåt så viktigt som trycke ock säkring på ett vapen Antingen vet man eller vet man inte
Publicerat Maj 6, 201016 yr Det är ju rätt mycket som skall justerar på ett sånt där tryck, o inte nog med det, ett stöttest på upphaket skall ovillkorligen företas. Om jag minns rätt så är det viktigt som tusan att det blir rätt höjd på upphakstangenten som går upp i lådan, för hög, ingen smäll, för låg, smäll när man inte vil det rätt, säker bössa. Ett tips är att du googlar dig fram till du hittar en installationsmanual. /Christian
Publicerat Maj 6, 201016 yr Kanske inte riktigt det svar man vill ha när det gäller nåt så viktigt som trycke ock säkring på ett vapen Antingen vet man eller vet man inte Men ett synnerligen effektivt sätt att få fram fler svar i tråden.