Publicerat Maj 2, 201015 yr Haft punka på Cyclonen, fick för mej att hitta punkan idag. Plockade ur block och tub ur kolven och ... tada! fyllde tuben till 220 bar. Ingen punka... Går inte att få ned systemet i kolven med tuben monterad så frågan är, hur tömma tuben alt går det att skruva av tuben från blocket med bibehållet tryck eller skjuter man bussningarna då? Försökte logga in på airgun.se men glömt bort inlogg där och nyregga sket sig så någon här? Mvh!
Publicerat Maj 2, 201015 yr Författare Suck.. Underskatta aldrig Internet, en snabbsökning gav omedelbart svar. Tuben gick att demontera även om det var lite läskigt, svårt att värdera källor för information på nätet Det visade sig dock stämma. Tuben har en säkerhetsventil för att det ska gå att demontera. Pillar man bort den ventilen och skjuter utan möjlighet att ta väck tub med tryck så hamnar man en skätt över 300 m/s tydligen.. hmm Fixat iaf verkar inte läcka längre. Mvh!
Publicerat Maj 2, 201015 yr Yes, det är ju ett ganska smidigt system ifall man har råd att köpa fler tuber... det kan vara smidigt om man är iväg och inte har tillgång till dyktub att fylla ifrån när man inte vill pumpa. Ibland önskar jag att jag hade fler tuber... jag har en ganska liten tub och får bara ut 25 bra skott på en fyllning och ibland är det många stadsduvor i och omkring ladugården... mindre kul att pumpa upp dryga 200 bar när det är 25 grader ute och man bara är halvfärdig med jobbet