Publicerat Maj 2, 201016 yr Ja ha, så har man blodat ner i Jeepen i kväll. Satt från klockan 19 ungefär, men bara hjortar och grävlingar vågade sig fram. Vid kl 21:30 började blåsan bli för trång, så jag lutade Husqvarnan mot ett träd och vände mig om o drog ner gylfen. Precis när jag skakat av den så kommer en sugga ut på åkern, åtföljd av två mindre grisar. Den ena fick en 7,62 mm Lapua Mega genom lungorna. Bara att hala in "Elvis" och kolla så allt gick bra, kultingen låg i ett dike ca 50 m från skottplatsen. Ett hondjur på hela 38 kg levandevikt.
Publicerat Maj 3, 201016 yr Garanterat säkert kommer bytet när man sitter med byxorna vid knäna eller skvätter mot skogen. Kan tänka mig att det finns många på forumet som kan intyga.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Det är nästan alltid så, Jag o far var på skyddsjakt på kråkor o dylikt. efter några fällda blev det tomt i luften, jag sa att jag skulle pissa och han då skulle vara redo för det kommer troligtvis komma fågel då. mycket riktigt så föll en fågel till backen. Hala ut manligheten och Diana släpper till ett vilt.