Publicerat Maj 3, 201016 yr Vad är det för usla jägare som jagar på den marken? När rovviltet vågar sig fram mitt på dagen.
Publicerat Maj 3, 201016 yr Författare Vad är det för usla jägare som jagar på den marken? När rovviltet vågar sig fram mitt på dagen. Jo de undrar faen jag oxå... O så passar tjuven på när han är på lunch... 50 m därifrån ligger torpet med inredd "vakkoja" på vinden. O i de blivande badrummet som vetter mot åteln har det jobbats fram till 12 sen va de lunch även för tvåbenta.. Går visst en liten galt o äter där hela nätterna oxå... vi får se hur mycket det suger i jakttarmen o ifall han får gå kvar ett tag till. Nu går han nog äta men blir han större så blir risken att han smakar faen på grillen. O andra sidan så behövs det galtar oxå. Men de ser rätt bra ut inför hösten. Flera besökta åtlar o fotat 2 suggor med 13 randiga. Fast de hamnar väl i bondens åkrar frammåt sensommarn o då blir de kraftigt desamerade...tyvärr...