Publicerat Maj 4, 201015 yr Hej Jag håller på och letar kikarsikte till min tikka 223. Den skall användas till skräp fågel, samt räv och gås. Så lite förstoring vore att föredra. Men då sitter det ju välldans ofta mildot riktmedel i siktena. Hur är det att använda om man inte tänkt sig använda utav punkterna stör man sig på dem? Blir det plottrigt? mvh tobbe
Publicerat Maj 4, 201015 yr Jag har ett mildot riktmedel och jag kan nog inte påstå att jag KAN använda det på rätt sätt ännu. Vid normalt skytte så stör i vart fall inte jag mig på dottarna utan fokuserar på centrumlorset. /Lasse
Publicerat Maj 4, 201015 yr jag kan inte heller påstå att jag kan använda mildotriktmedel men nu har jag de på 22:an så ska försöka lära mig de är tanken. har aldrig stört mig på det riktmedlet vid jakt utan som skurebo säger. man fokuserar sig på själva korset
Publicerat Maj 4, 201015 yr Författare Vad tror ni för övrigt om ett bushnell elite 4200 6-24x40? Det borde väl duga till dagsljus jakt på fågel? tobbe
Publicerat Maj 4, 201015 yr Vad tror ni för övrigt om ett bushnell elite 4200 6-24x40? Det borde väl duga till dagsljus jakt på fågel? tobbe Har haft ett just sådan men med microdot i stället. Ja det funkar säkert skitbra till den sortens jakt. Vid skymmning var microdoten lite klen men i de fallen är mildotten att föredra tror jag. Kika efter begagnade sikten, brukar vara mycket för pengarna där. /Lasse