Publicerat Maj 5, 201016 yr Tjena Skaftet gjorde jag av rötad björk o mässing. Bladet är kolstål ca 59 hrc och hela 15.5 cm långt o huggar variant eller allround. Hela kniven är ca 27 cm lång. Slidan har jag gjort av rårands läder för att bäras horisontellt eller i remmarna på ryggsäcken. . Så här ser den ut. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 5, 201016 yr Tjena.Här är en kniv som skulle till en köpare men han fick problem med pengar då hans bil gick sönder. Undrar om någon av er är intresserad? Skaftet gjorde jag av rötad björk o mässing. Bladet är kolstål ca 59 hrc och hela 15.5 cm långt o huggar variant eller allround. Hela kniven är ca 27 cm lång. Slidan har jag gjort av rårands läder för att bäras horisontellt. Släpper den för 1300 kronor vid snabb affär. Så här ser den ut. mvh Kimmo Lilja Det var en snygg sak Kimmo! Där hade säkert behövts flera kg torkat kött kan jag tänka mig.
Publicerat Maj 5, 201016 yr Författare Heh Heh.... Den här gången får det bli en liten slant så frugan blir lite nöjd också
Publicerat Maj 5, 201016 yr Heh Heh.... Den här gången får det bli en liten slant så frugan blir lite nöjd också Haha! Är hon inte nöjd med torkat kött???
Publicerat Maj 5, 201016 yr Jadu KIMMO Har du hamnat i en "knivig" situation nu ?? Du har skämt bort frun med extrapengar alltså...??
Publicerat Maj 5, 201016 yr Författare Heh Heh.... Njaeee. frugan är inte mycket för torkat kött o de är bra för då blir det mer åt mig själv. Knivigt är det ibland när man ska försöka hålla alla i familjen lugna mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 6, 201016 yr Heh Heh.... Njaeee. frugan är inte mycket för torkat kött o de är bra för då blir det mer åt mig själv.Knivigt är det ibland när man ska försöka hålla alla i familjen lugna mvh Kimmo Lilja Ok! Det är ju bra då! Samma här! Mer till mig själv här!
Publicerat Maj 6, 201016 yr Författare . Själv har jag alltid en större kniv med mig som kompliment till en mindre kniv. /Kimmo Lilja
Publicerat Maj 8, 201016 yr Vilken underbar lyster och färg du fick fram på den bjässen! Gillar färgerna urskarpt! Hålla familjen lugn? Kan det vara några problem med en sån kniv?? Kunde inte motstå att skojsa till det lite...