Publicerat Maj 5, 201016 yr Det kom en kille och stoppade en granne och sålde på han en motorsåg som såg ut som en sthil men hade lösa klistermärken med namnet steel..... och han påstår att den skulle vara tillverkad i australien. (austria står det på sågen -Österike) sågen ser ut som en 5hästars proffssåg och låter vass när den startas men den går inte att finna på internet där jag har sökt åtminstone. Han begär 4-5000kr för den Så jag tror man ska dra öronen åt sig så man inte blir blåst MVH Jensa
Publicerat Maj 5, 201016 yr Kör man Husqvarna slipper man fundera Instämmer! 346xpg och alla problem är kapade, hehe Jimmy
Publicerat Maj 5, 201016 yr Låter skumt.. avancen är lite dålig för dåliga kopior, min gissning är att det är stulna sågar av sämre fabrikat.. Mvh!
Publicerat Maj 5, 201016 yr stihl på krogen, husqvarna i skogen! kört en 372 xpg i några dagar den har kraft så det räcker och blir över men är i tyngsta laget..
Publicerat Maj 5, 201016 yr Författare Låter skumt.. avancen är lite dålig för dåliga kopior, min gissning är att det är stulna sågar av sämre fabrikat..Mvh! Skulle tro att det är en chinasåg som gjorts för att efterlikna en Sthilsåg den har samma beteckning dvs 440 och 5,7hp Och färger och allt gör att den ser ut som en sthil. Det är drag i den inge snack när grannen drog den igenom en asp så var det inge snack om att det är pulver i den. Men jag tror att problemen kommer när man ska ha service och delar till den Alla reglage och knappar känns som smäck samt att alla namnlappar är klistermärken som redan är på väg att lossna på en kvalitetsåg så är alla namn stansade eller gjutna.
Publicerat Maj 5, 201016 yr En ms390 med portning och spetsad förgasare är det som gäller! En "husky" kan ju vara precis vad som helst, typ italienare eller hundras, passar bäst på hyllan i affären...
Publicerat Maj 5, 201016 yr samma kille verkar ha varit i Bygdeå (4 mil norr om Umeå) sålde sthil från bagageluckan på bilen för 3000:- Själv kör jag jonsered och inget tyskt skit men även jag drog öronen åt mig Andreas
Publicerat Maj 5, 201016 yr Författare samma kille verkar ha varit i Bygdeå (4 mil norr om Umeå) sålde sthil från bagageluckan på bilen för 3000:-Själv kör jag jonsered och inget tyskt skit men även jag drog öronen åt mig Andreas Detta var en utlänning enlig grannen, som sa att han var tvungen att bli av med sågarna innan han åkte hem eller nåt i den stilen hade hela bagaget fullt med sågar ja.
Publicerat Maj 5, 201016 yr Vem fan får för sig att köpa en motorsåg (eller något annat heller för den delen) ur bakluckan på en bil? Ger de kvitto när man handlar av dem, så man har något att visa i bokföringen? Om man skulle få originalgrejer om man hade handlat med sådant löst folk så kan man ju ge sig fan på att det är något som stulits i grannbyn, SUCK!!! (i mitten på 90-talet var det stöldräder härikring, en polsk eller baltisk liga enligt polisen, de stal bl.a. motorsågar på en gård en natt samt ett par tamkaniner, som vistades i bur på gräsmattan, på samma gård ett litet tag senare) Mycket ska man vara med om innan öronen trillar av! MVH Alias
Publicerat Maj 5, 201016 yr stihl på krogen, husqvarna i skogen!kört en 372 xpg i några dagar den har kraft så det räcker och blir över men är i tyngsta laget.. Bytte bort min 55:a mot en 242:a pga vikt. 372 måste va ett as i skogen.?
Publicerat Maj 5, 201016 yr Vem fan får för sig att köpa en motorsåg (eller något annat heller för den delen) ur bakluckan på en bil? Något av pudelns kärna du nämner här faktiskt. Men oaktat (citat: Christian N) detta så är det ändå ett jäkla sätt att åka runt och försöka blåsa folk.
Publicerat Maj 5, 201016 yr Instämmer!346xpg och alla problem är kapade, hehe Jimmy 346xpg is da shit. Har 4st just nu om inte tjuven varit framme de närmaste dagarna........ 372an är ett as i skogen, jag gick med en sådan ett par dagar efter Gudrun när min 346 blev överkörd av en traktor O det kändes i armarna, sen håller jag den antagligen lite fel för min vänster underarm har inte varit redit redig sedan dess.. /Lasse
Publicerat Maj 5, 201016 yr Bytte bort min 55:a mot en 242:a pga vikt. 372 måste va ett as i skogen.? ja det är den verkligen. nu syrfäller jag bara björkved så det är ingen kvistning alls och det är jag glad för jag vet inte när den passar egentligen...kapa ved med långt svärd kanske
Publicerat Maj 5, 201016 yr ja det är den verkligen. nu syrfäller jag bara björkved så det är ingen kvistning alls och det är jag glad för jag vet inte när den passar egentligen...kapa ved med långt svärd kanske Rotkapa fet stormskog med 20" svärd = perfekt /Lasse
Publicerat Maj 6, 201016 yr Författare Vem fan får för sig att köpa en motorsåg (eller något annat heller för den delen) ur bakluckan på en bil?Ger de kvitto när man handlar av dem, så man har något att visa i bokföringen? Om man skulle få originalgrejer om man hade handlat med sådant löst folk så kan man ju ge sig fan på att det är något som stulits i grannbyn, SUCK!!! (i mitten på 90-talet var det stöldräder härikring, en polsk eller baltisk liga enligt polisen, de stal bl.a. motorsågar på en gård en natt samt ett par tamkaniner, som vistades i bur på gräsmattan, på samma gård ett litet tag senare) Mycket ska man vara med om innan öronen trillar av! MVH Alias Ja det är väl lockelsen att få något billigt. om man nu inte tittar så noga och inte ser att det inte är en äkta STIHL 441 som kostar en 10 000. Och nu får man en för3000 spänn i en snabb affär, fabriksny. Ja dessa baltiska ligor har vi haft här oxå dom är här i länet varje år dom är i olika delar av länet från år till år och snor just sågar klippare och MAT som jag gissar att kaninerna gick till. För en god vän så snodde dom dieseln i tanken och 200 kg älgkött och en annan granne gräsklipparen och alla torrvaror i skafferiet osv. Dom är väldigt organiserade. Alla var renrakade på huvudet så det inte skulle vara lätt att identifiera dessa killar. Fyra stycken åkte dit då dom snodde ett gäng motorcyklar för "fel" granne. men då var det flera stycken som kom undan bla den väntade lastbilen plus någon till. Dom vart givetvis släppta då ingen erkände!!! varför grannens verktyg låg i den kvaddade bilen och varför dom åkte på grannens fyrhjulingar på väg från hans garage det var inge som kunde svara på
Publicerat Maj 6, 201016 yr Ah en klassiker, Min fru var ensam i sommarstugan i de djupa Rättviks skogarna, när en försäljare kom och ville sälja kock knivar som tydligen kostan 20 000 för 1000kr för att han inte fick ta dem hem på flyget. Frugan dissade honom rätt rejält. Veckan senare pratade jag med min svärfar som bor på landet här hemma i Uppsala, han hade också fått besök av en liknande kille med samma historia. Svärfarsan köpte historien och knivarna, och hävdar än i dag att han gjort världens klipp.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Rotkapa fet stormskog med 20" svärd = perfekt/Lasse Var där o kapade i 6månader..... Mestadels med Stihl 660.....
Publicerat Maj 6, 201016 yr Ah en klassiker, Min fru var ensam i sommarstugan i de djupa Rättviks skogarna, när en försäljare kom 3 av dessa känns bra att ha när frun är hemma själv och tvivelaktiga figurer knackar på dörren.. Nästan 200 kg pälsklätt rakblad..
Publicerat Maj 6, 201016 yr f-n Janne o du som har "gnällt" hela vintern om att det är kallt här o där och inne, med tre gigantiska värmekaminer form av hundar förefaller det ju som om din fru har fattat eld , så värme kan du väl inte sakna? Btw nice med så där mycket hundar (slut på trådkapningen) /Christian
Publicerat Maj 6, 201016 yr f-n Janne o du som har "gnällt" hela vintern om att det är kallt här o där och inne, med tre gigantiska värmekaminer form av hundar förefaller det ju som om din fru har fattat eld , så värme kan du väl inte sakna? Btw nice med så där mycket hundar (slut på trådkapningen) /Christian
Publicerat Maj 6, 201016 yr Det kom en kille och stoppade en granne och sålde på han en motorsåg som såg ut som en sthil men hade lösa klistermärken med namnet steel..... och han påstår att den skulle vara tillverkad i australien. (austria står det på sågen -Österike) sågen ser ut som en 5hästars proffssåg och låter vass när den startas men den går inte att finna på internet där jag har sökt åtminstone. Han begär 4-5000kr för den Så jag tror man ska dra öronen åt sig så man inte blir blåst MVH Jensa Kompisen köpte 6 stycken rätt upp och ner för 3000 styck...sedan ringde han i tron att han hade köpt STIHL. Han har dock krängt 5 med rejäl avans och behållt 1. Testade den häromkvällen och håller med om att det är riv i dom, 18 tums svärd och allt. Inga vibrationer heller. Typisk bonde, ingen källkritik, inga papper och 18000 i madrassen klockan halv 9 på kvällen. Enligt honom pratade säljaren "utrikiska" Även jag har sökt på nätet, det man hittar är felstavningar på Stihl. Solklart kinacase men det behöver inte vara skit - problemet är väl reservdelar.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Det bönder inte har i madrassen/sängen typ, skulle inte din bekant ha behållt två i varje fall Magnus, ha en som reservdelsmaskin? Förresten, lite naiv här men när motorsågar börjar lägga av i annat än slitdelar, är inte de genrellt sätt att se som kassa då och rena svarta hålen penningmässigt? Hmmm man kanske skulle ha en motorsåg, det är ju 100% respekt i bostadsrättsföreningen i varje fall /Christian
Publicerat Maj 6, 201016 yr Författare Kompisen köpte 6 stycken rätt upp och ner för 3000 styck...sedan ringde han i tron att han hade köpt STIHL. Han har dock krängt 5 med rejäl avans och behållt 1. Testade den häromkvällen och håller med om att det är riv i dom, 18 tums svärd och allt. Inga vibrationer heller.Typisk bonde, ingen källkritik, inga papper och 18000 i madrassen klockan halv 9 på kvällen. Enligt honom pratade säljaren "utrikiska" Även jag har sökt på nätet, det man hittar är felstavningar på Stihl. Solklart kinacase men det behöver inte vara skit - problemet är väl reservdelar. ha ha ja 3000 spänn är väl inte så farligt om den håller en tio lejda fällningar där man behöver lite muskler i maskinen och längd på svärdet. Den jag mätte på höll 19 tum på svärdet. Och ja den var avvibrerad. Det värsta med sådana kina maskiner brukar vara att alla gummi och plast detaljer torkar och spricker, Farsan har en kina fyrhjuling och fick huvudbry härom veckan då 10 liter soppa försvunnit. Det var alla slangar som torkat sönder så det var fina ångor i garaget och vägg i vägg ligger flisanläggningen