Publicerat Maj 5, 201016 yr Är det någon som har hört talas om Mufflonfår i Karlstadstrakten? Är väldigt säker på att jag en bagge, två tackor och två eller tre lamm mellan Karlstad och Edsvalla idag. Det var inte långt från Tranhems gård som har bl.a hjortar så det är ju möjligt/troligt att dom har rymt därifrån. Men det skulle ju vara kul om vi fick oss en stam av mufflon, nu tror jag ju inte chansen är så stor men den finns ju
Publicerat Maj 5, 201016 yr Är det någon som har hört talas om Mufflonfår i Karlstadstrakten?Är väldigt säker på att jag en bagge, två tackor och två eller tre lamm mellan Karlstad och Edsvalla idag. Det var inte långt från Tranhems gård som har bl.a hjortar så det är ju möjligt/troligt att dom har rymt därifrån. Men det skulle ju vara kul om vi fick oss en stam av mufflon, nu tror jag ju inte chansen är så stor men den finns ju Det värsta med Mufloner är att dom sällan sprider sig så värst över ytan dom är oerhört stationära.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Författare Det värsta med Mufloner är att dom sällan sprider sig så värst över ytan dom är oerhört stationära. Det var inte bra, för dom är åt fel håll för att dom ska springa på marker som jag jagar på. Det blir till att skaffa sig ny jaktkamrater