Publicerat Maj 5, 201016 yr Har funderat på att fixa/bygga en liten kylanläggning av något slag till bockpremiären. Någon som har tips eller ritning?
Publicerat Maj 5, 201016 yr Har funderat på att fixa/bygga en liten kylanläggning av något slag till bockpremiären. Någon som har tips eller ritning? Smidigast är att söka efter ett fungerande men avdankat kylsläp/skåp till en lastbil, då får du båda ett isolerat rum samt en kylanläggning på en gång.. /Lasse
Publicerat Maj 6, 201016 yr Författare Jag kanske uttryckte mig lite dåligt, men jag har tänkt mig nått litet med plats för typ ett rådjur. Tack ändå
Publicerat Maj 6, 201016 yr Jag kanske uttryckte mig lite dåligt, men jag har tänkt mig nått litet med plats för typ ett rådjur.Tack ändå Köp en resturangkyl som är lite bredare och framför allt har en fläkt så att luften cirkulerar.Har en sådan för småvilt och det är ju klockrent och kostar inget i drift. Mycket viktigt att det finns ventilation om man bygger om en vanligkyl och använder den att hänga kött i annars är det grönt på ett par tre dar. Annars om du har någon form av kylaggregat så bygger du ett rum som du isolerar med frigolit och klär med plåt alt. takplåt som insida. Eller så letar reda på någon som har några kylrumsväggelement till övers. du behöver inte så många element om du bygger mot befintlig vägg.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Håller med Jensa. Billigast/enklast är helt klart en resturangkyl alt en drickakyl som man får kompletera med fläkt. Jag byggde ett kylrum när jag byggde mitt hundhus, så jag har c:a 4 m2 avdelat och fukt/kylspärrat och kaklat utrymme. Kylan kommer från en sån här http://www.nimaab.se/se/art/norcool-kylaggregat-cu450.php brukar säljas då och då på blocket. Tyvärr så går de åt som smör i solsken... Tipset där är att lägga in en bevakning från Blocket så får man ett SMS när någon lägger upp det man behöver. Mao så får man inom i samma stund som annonsen läggs upp Bra att veta för allehanda prylar.... Mvh//jonas
Publicerat Maj 6, 201016 yr Här har du lite bryderier i frågan.... http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=14036&hl=
Publicerat Maj 10, 201016 yr Smidigast är att söka efter ett fungerande men avdankat kylsläp/skåp till en lastbil, då får du båda ett isolerat rum samt en kylanläggning på en gång../Lasse Köp ett vanligt kylskåp på Blocket, ett med hel dörr. Ta upp ett lufthål i taket och montera en liten fläkt i ett hål du gör nertill, typ en datafläkt (för ventilering). För några hundringar har du utrymme för ett par rådjur... Mvh Lasse