Publicerat Maj 6, 201015 yr Tänkte höra om du har lust att kort kan beskriva hur man ska lägga ihop ett hagelgevär. Har kommit i en dispyt med mina kolegor på jobbet då jag har bestämmt för mig att du skrivit i en av vapentidningarna att man lägger ihop ett brytvapen vänligt men bestämmt utan att hålla imot topplevern. Min ena kolega påstår att man absolut alltid ska hålla imot topplevern när man stänger igen ett brytvapen. Måste ju överbevisa honom MVH/Jocke
Publicerat Maj 6, 201015 yr Tänkte höra om du har lust att kort kan beskriva hur man ska lägga ihop ett hagelgevär. Har kommit i en dispyt med mina kolegor på jobbet då jag har bestämmt för mig att du skrivit i en av vapentidningarna att man lägger ihop ett brytvapen vänligt men bestämmt utan att hålla imot topplevern. Min ena kolega påstår att man absolut alltid ska hålla imot topplevern när man stänger igen ett brytvapen. Måste ju överbevisa honom MVH/Jocke Sorry men för att minska slitage bör man hålla emot topleveln...
Publicerat Maj 6, 201015 yr Sorry men för att minska slitage bör man hålla emot topleveln... Nix, helt fel. Snart får du en reprimand av pmt
Publicerat Maj 6, 201015 yr Tror inte PMT är så aktiv här just nu, men detta skulle väl kunna få tillbaka honom kanske. Han skulle vråla NEEEJJJ!!! Söker du på äldre trådar så finns detta diskuterat, vill jag minnas.
Publicerat Maj 6, 201015 yr Ufff Sök och ni skall finna Ämnet har varit uppe rätt nyligen, bössan ska slås ihop. Mvh!
Publicerat Maj 6, 201015 yr Det beror ju helt på vilken typ av lås man har på bössan... Det skulle ju aldrig falla mig in att slå ihop en bössa när jag kommer ut på pass... och köper man inte bössa som inte tål att man använder topplevern även när man sluter bössan har man helt klart valt en skitbössa enligt mig.
Publicerat Maj 6, 201015 yr Här är en tråd om frågan. http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...plever&st=0
Publicerat Maj 6, 201015 yr Har kommit i en dispyt med mina kolegor på jobbet då jag har bestämmt för mig att du skrivit i en av vapentidningarna att man lägger ihop ett brytvapen vänligt men bestämmt utan att hålla imot topplevern. Min ena kolega påstår att man absolut alltid ska hålla imot topplevern när man stänger igen ett brytvapen. Samma kollega som påstår att grisarna är borta från åteln i 3-4 månader efter att man installerat belysning?
Publicerat Maj 6, 201015 yr Tror också att det skiljer på konstruktion och handlag, jag personligen håller emot topplevern numera skjuter jag extremt lite hagel men har en beretta som nog gått 100 000 skott och är helt intakt i låsningen.
Publicerat Maj 6, 201015 yr http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry395621 Är ganska säker på att bössan mår bättre om man fäller ihop den, dvs. inte hålla emot spaken. Var hos M. Tyrefors för ett år sedan med min hagelkanon och han sa samma sak och han gör garantijobb åt Beretta så han vet nog vad han pratar om. Han övertygade mig i alla fall. Sen tycker jag att problemet med att komma åt pipväljaren minskar om man inte är och kladdar med de feta, fula fingrarna på toplevern när bössan stängs. Mvh. Fitz
Publicerat Maj 6, 201015 yr http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry395621Är ganska säker på att bössan mår bättre om man fäller ihop den, dvs. inte hålla emot spaken. Var hos M. Tyrefors för ett år sedan med min hagelkanon och han sa samma sak och han gör garantijobb åt Beretta så han vet nog vad han pratar om. Han övertygade mig i alla fall. Sen tycker jag att problemet med att komma åt pipväljaren minskar om man inte är och kladdar med de feta, fula fingrarna på toplevern när bössan stängs. Mvh. Fitz Ja i den tråden blev jag slaktad . PMT´s ord är lag tills annat motbevisats genom emperiska studier av professor.
Publicerat Maj 7, 201015 yr Författare Såja då fick jag med er hjälp killen till att förstå att han hade FEL..... .....gud vad bra livet känns efteråt MVH/Jocke