Publicerat Maj 6, 201015 yr Funderar på en beg Karl kaps 6x56, tyska 1:an ngn som kan dra några för o nackdelar med märket. Funderar lite på 6x56... hittar bara 8x56 när jag googlar, kanske är detta en kopia?? Mvh Per
Publicerat Maj 10, 201015 yr 8*56 är det som brukar hänga ihop. Om du prompt vill ha 6ggr förstornig så prova sök på 6*42. Trident
Publicerat Maj 10, 201015 yr Karl Kaps i all ära. Tänk på att Du idag får ett 15 år gammalt Zeiss 8*56 för 3-5 tkr. Detta är en kikare av kanonklass - har själv en och den ligger inte långt efter Victorin när det gäller optiken. Tänk på grova riktmedel eftersom att kikaren saknar belysning... Lycka till!
Publicerat Maj 10, 201015 yr Kaps har tillverkat sikten av typen 6X56 och det är definitivt ingen "kopia". Karl Kaps är en relativt stor tillverkare av optiska produkter i Tyskland, men inte lika känt här. Dom har alltså inte lika många helsidor med reklam som Z.... Om siktet är fint och priset bra så kan du gott överväga det. Personligen vill jag ha lite högre förstoring om jag ska använda riktmedel 1, men det är som sagt mina idéer. I övrigt tycker jag fast 6X funkar bra, så länge bildskärpan är bra - och det är den i de Kaps jag har tittat i. mvh Danne