Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vill ni se en stor kniv igen?

Featured Replies

Publicerat

Holy hell,

den var fin Kimmo.

Christian

Publicerat

Grymt snyggt trä...

Hela kniven är urläcker för övrigt... din vana trogen <_<

David

Publicerat

Med den kan man ju uttrycka sig som Mick Crocodile Dundee... -That's not a knife.... THIS is a knife!!

Skitsnygg Kimmo, as usual

Publicerat

Snyggt!

Publicerat

Snyggt hantverk kompis! ;):blush:

Publicerat

Jösses vilken skönhet -_-;):D

En sån skulle jag vilja ha när jag blir rik :blush:;)

Publicerat
  • Författare

Tackar mina vänner :blush:

Man behöver inte vara rik för att äga en kniv av mig -_- Titta runt på nätet bland de riktigt stora så ska ni få se på priser. En kniv kan kosta typ 20000 till 100000 kronor. Helt annan division ;);)

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Snyggt Kimmo

Det finns en del överarbetat hantverk som kostar mycket pengar ja, men här snackar vi ju vackra bruksföremål :lol:

Publicerat

Wow.

Skaftet var verkligen skitsnyggt. Bladet var jag tvungen att titta lite närmare på för att bestämma mig, och jag gillar det också :lol: . Som ovan sagt så påminner den lite om Crocc Dundee och jag måste säga att jag gillar den mer och mer för varje sekund jag tittar på den :huh:

Publicerat

Jättesnygg! ;)

Publicerat

En sån där kniv är faktiskt jävligt bra att ha speciellt om man jagar mycket fågel.

Dels är de kungliga när man ska fixa sig ett skydd men det som jag använder min storkniv till mest är nog att knacka vingad fågel i hövvet. Greppar bladet och drar skaftet i mössan på dem, fimpar en stor trut utan bekymmer. Smidigt! Mindre fågel brukar jag ta med Gerbern.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Tackar allihop. De här större knivarna är alltid ett bra kompliment till den lilla. Man kan göra de mesta med en stor kniv som en liten kniv men man kan inte göra samma sak med en liten kniv som med en stor kniv :rolleyes:

mvh Kimmo

Publicerat
  • Författare

Tog bort det här inlägget :rolleyes:

Publicerat
Med den kan man ju uttrycka sig som Mick Crocodile Dundee... -That's not a knife.... THIS is a knife!!

Skitsnygg Kimmo, as usual

Vad ska jag säga nu då, när du redan har sagt det jag tänkte säga?? :)

Då säger jag så här: Håller med! :D

Publicerat
  • Författare

Tackar o bockar.

Håller kniven i handen med jämna mellanrum o måste säga att den sitter riktigt skönt i näven. Mer o mer börjar jag tycka om att göra de här lite större knivarna. En speciell känsla från pojk åren när det blir så mycket kniv :):D

Publicerat

Jössesss vad jag vill ha...nu gäller det att det blir som det ska på tipset i helgen...annars blir det bara "se men inte röra". :huh:

På tal om tipset...har ju några oskrapade trisslotter i plånboken...kanske dags för dem nu i kväll... B)

Publicerat
Jössesss vad jag vill ha...nu gäller det att det blir som det ska på tipset i helgen...annars blir det bara "se men inte röra". :D

På tal om tipset...har ju några oskrapade trisslotter i plånboken...kanske dags för dem nu i kväll... :D

Jag ska hålla tummarna för dig!

Publicerat
  • Författare
Jag ska hålla tummarna för dig!

JAG MED :D:DB)

Publicerat
JAG MED :D:DB)

^_^

Publicerat

riktigt fin kniv.

hur är det du gör mönstret uppe på bladet.

Publicerat
  • Författare

Hej o tackar.

Mönstret på bladet gör jag med små filar i olika tjocklek. Ett jäkla pill men roligt.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
Hej o tackar.

Mönstret på bladet gör jag med små filar i olika tjocklek. Ett jäkla pill men roligt.

mvh Kimmo Lilja

jo jag kan tro att det tar lite tid att gör det också men det blir ju snyggt iaf.

smider du bladen till knivarna själv?

Publicerat
  • Författare
jo jag kan tro att det tar lite tid att gör det också men det blir ju snyggt iaf.

smider du bladen till knivarna själv?

Hej.

Min gammla far smider då o då och jag slipar fram bladena. Mest brukar jag slipa fram blad av olika stål.

Publicerat

Mmmmmm... <_<