Publicerat Maj 7, 201016 yr Skaftet av flam björk, mässing. Bladet av 1080 kolstål 59 hrc. Bladet är 17 cm långt o hela kniven är ca 30 cm långt o självklart gjorde jag lite egen filework på den.. En rejäl pjäs. Vad tycker ni.?? mvh Kimmo Lilja By ImageHousing.com By ImageHousing.com By ImageHousing.com By ImageHousing.com By ImageHousing.com By ImageHousing.com By ImageHousing.com By ImageHousing.com
Publicerat Maj 7, 201016 yr Grymt snyggt trä... Hela kniven är urläcker för övrigt... din vana trogen David
Publicerat Maj 7, 201016 yr Med den kan man ju uttrycka sig som Mick Crocodile Dundee... -That's not a knife.... THIS is a knife!! Skitsnygg Kimmo, as usual
Publicerat Maj 7, 201016 yr Författare Tackar mina vänner Man behöver inte vara rik för att äga en kniv av mig Titta runt på nätet bland de riktigt stora så ska ni få se på priser. En kniv kan kosta typ 20000 till 100000 kronor. Helt annan division mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 7, 201016 yr Snyggt Kimmo Det finns en del överarbetat hantverk som kostar mycket pengar ja, men här snackar vi ju vackra bruksföremål
Publicerat Maj 7, 201016 yr Wow. Skaftet var verkligen skitsnyggt. Bladet var jag tvungen att titta lite närmare på för att bestämma mig, och jag gillar det också . Som ovan sagt så påminner den lite om Crocc Dundee och jag måste säga att jag gillar den mer och mer för varje sekund jag tittar på den
Publicerat Maj 8, 201016 yr En sån där kniv är faktiskt jävligt bra att ha speciellt om man jagar mycket fågel. Dels är de kungliga när man ska fixa sig ett skydd men det som jag använder min storkniv till mest är nog att knacka vingad fågel i hövvet. Greppar bladet och drar skaftet i mössan på dem, fimpar en stor trut utan bekymmer. Smidigt! Mindre fågel brukar jag ta med Gerbern. Mvh!
Publicerat Maj 8, 201016 yr Författare Tackar allihop. De här större knivarna är alltid ett bra kompliment till den lilla. Man kan göra de mesta med en stor kniv som en liten kniv men man kan inte göra samma sak med en liten kniv som med en stor kniv mvh Kimmo
Publicerat Maj 8, 201016 yr Med den kan man ju uttrycka sig som Mick Crocodile Dundee... -That's not a knife.... THIS is a knife!!Skitsnygg Kimmo, as usual Vad ska jag säga nu då, när du redan har sagt det jag tänkte säga?? Då säger jag så här: Håller med!
Publicerat Maj 8, 201016 yr Författare Tackar o bockar. Håller kniven i handen med jämna mellanrum o måste säga att den sitter riktigt skönt i näven. Mer o mer börjar jag tycka om att göra de här lite större knivarna. En speciell känsla från pojk åren när det blir så mycket kniv
Publicerat Maj 8, 201016 yr Jössesss vad jag vill ha...nu gäller det att det blir som det ska på tipset i helgen...annars blir det bara "se men inte röra". På tal om tipset...har ju några oskrapade trisslotter i plånboken...kanske dags för dem nu i kväll...
Publicerat Maj 8, 201016 yr Jössesss vad jag vill ha...nu gäller det att det blir som det ska på tipset i helgen...annars blir det bara "se men inte röra". På tal om tipset...har ju några oskrapade trisslotter i plånboken...kanske dags för dem nu i kväll... Jag ska hålla tummarna för dig!
Publicerat Maj 9, 201016 yr Författare Hej o tackar. Mönstret på bladet gör jag med små filar i olika tjocklek. Ett jäkla pill men roligt. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 9, 201016 yr Hej o tackar.Mönstret på bladet gör jag med små filar i olika tjocklek. Ett jäkla pill men roligt. mvh Kimmo Lilja jo jag kan tro att det tar lite tid att gör det också men det blir ju snyggt iaf. smider du bladen till knivarna själv?
Publicerat Maj 9, 201016 yr Författare jo jag kan tro att det tar lite tid att gör det också men det blir ju snyggt iaf.smider du bladen till knivarna själv? Hej. Min gammla far smider då o då och jag slipar fram bladena. Mest brukar jag slipa fram blad av olika stål.