Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ruger M77 Hawkeye

Featured Replies

Publicerat

Hej alla glada jägare! -_-

Nu är det så att jag kommer att göra det sista skjutprovet till jägarexamen nu nästa helg.

Har letat runt lite på studsare.

Jag blev slutligen riktigt sugen på en Ruger M77 Hawkeye. Med kaliber 308win,syntetkolv och rostfri pipa , självklart med det nya trycket ;)

Problemet är ju det att jag inte har hittat någon som säljer dem (nya)

Vore hjärtligt tacksam om ni kunde tipsa mig om någon butik som säljer dem. helst då i södra sverige.

Tack i förväg! :blush:

Publicerat

Classic vapen är generalagent. Ring och fråga efter återförsäljare.

Ett gott råd till nybliven jägare kan vara att låta bli att köpa nytt. Köp en bättre beggad bössa istället i en standardkaliber 6.5x55, .308win, .30-06... När du har jagat ett par år kommer du troligen ha bättre underbyggda åsikter om vad som passar dig och din jakt.

Fast jag såg att en sådan Ruger kostar runt 7.000 ny, den kanske inte faller så mycket? En fin Tikka/Sako från -80 talet kan du få för 5-8.000 lite beroende på skick och modell. Fördelen med beggnat är att du kan få provskjuta innnan så du ser om bössan skjuter bra eller inte.

Publicerat
Hej alla glada jägare! B)

Nu är det så att jag kommer att göra det sista skjutprovet till jägarexamen nu nästa helg.

Har letat runt lite på studsare.

Jag blev slutligen riktigt sugen på en Ruger M77 Hawkeye. Med kaliber 308win,syntetkolv och rostfri pipa , självklart med det nya trycket ;)

Problemet är ju det att jag inte har hittat någon som säljer dem (nya)

Vore hjärtligt tacksam om ni kunde tipsa mig om någon butik som säljer dem. helst då i södra sverige.

Tack i förväg! ;)

Jag har exakt en sådan bössa som du vill ha...jag ska sälja den för nytt inköp. Dock bor jag i norra sverige och du kanske vill köpa helt nytt?
Publicerat
  • Författare
Classic vapen är generalagent. Ring och fråga efter återförsäljare.

Ett gott råd till nybliven jägare kan vara att låta bli att köpa nytt. Köp en bättre beggad bössa istället i en standardkaliber 6.5x55, .308win, .30-06... När du har jagat ett par år kommer du troligen ha bättre underbyggda åsikter om vad som passar dig och din jakt.

Fast jag såg att en sådan Ruger kostar runt 7.000 ny, den kanske inte faller så mycket? En fin Tikka/Sako från -80 talet kan du få för 5-8.000 lite beroende på skick och modell. Fördelen med beggnat är att du kan få provskjuta innnan så du ser om bössan skjuter bra eller inte.

Tack för snabbt svar! :angry:

Ringde till classic vapen idag. Hade läst i en artikel om att bössan skulle gå på 6850kr (Jaktochjägare). Men han jag pratade med angav ett pris på minst 9500? smått förvirrad.... :S "Du får ränka med att ge en 9 och ett halft, hör med en återförsäljare."

Jo var inne lite på en sako ett tag. med har provskjutit med en sådan ruger och föll pladask! Så det är en sån jag vill ha.

Publicerat
  • Författare
Jag har exakt en sådan bössa som du vill ha...jag ska sälja den för nytt inköp. Dock bor jag i norra sverige och du kanske vill köpa helt nytt?

Ligger lite dumt till kanske :S Posten har ju tvärstopp på vapenfrakt nu också.. :angry:

vad är priset isåfall?