Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första vårbocken för mig

Featured Replies

Publicerat

Kommentera gärna!

Blir att öva en hel del inför kommande rävsäsong. Filmningen ger en annan dimension åt jakten, ögonblicket bevaras på ett mycket fint sätt!

Publicerat

Fin jakt, kul att se mer av ansmygningen än vad som kanske är vanligt,

Jo då du måste lära dig att klippa/editera, sen hade jag gärna sett en liten sammanfattning från dig på hur du upplevde jakten,

framme vid den fallna bocken.

Men man kan inte få allt så jag säger bara tack för att vi fick komma med ut på jakt.

/Christian

Publicerat

Grattis te bocken berra trevlig film snutt :D

Mvh.

Publicerat

Fin film och ett bra skott.

Publicerat
  • Författare
Fin jakt, kul att se mer av ansmygningen än vad som kanske är vanligt,

Jo då du måste lära dig att klippa/editera, sen hade jag gärna sett en liten sammanfattning från dig på hur du upplevde jakten,

framme vid den fallna bocken.

Men man kan inte få allt så jag säger bara tack för att vi fick komma med ut på jakt.

/Christian

Tompa Jan och Flex: Tackar tackar!

Varsågod, varsågod!

Min kamera lägger över till ett .MOD format som jag har försökt konvertera till användbara filer men det enda som hänt är att jag tappat kvalité. Lyckades inte "få in" filerna i varken Moviemaker eller programmet som följde med kameran. Jag ska laborera vidare med konverteringsmöjligheter så småningom men kom gärna med tips på vilket format man ska välja! Jag använder Alive Video Converter för att konvertera filerna. Där finns det en uppsjö av olika format att välja på.

Jag har en till liten filmsnutt på youtube där jag peppar min 10½ månaders Jack Russell väl framme vid rådjuret, hon är skeptisk till en början men blir modigare eftersom. Riktigt kul att beskåda!

Det här var blott mitt 2a rådjur någonsin trots att jag jagat i drygt 10 år, hemmavid ( Piteå ) så är det aningen svårare att skjuta ett rådjur. Här nere är det en helt annan sak, ungefär som att sitta på ett orrspel på vissa marker. Höstbocken jag sköt tidigare var barnsligt enkel men nu fick jag iallafall smyga 15-20 minuter innan skottet gick vilket resulterade i lite puls och mer intresse för rådjursjakten. Bocken kändes lämplig att skjuta på grund av de minimala hornen men jag är ingen expert, vad anser ni ?

Publicerat

Stort Grattis ! kul med film :D

Publicerat

Trevlig film!

Grattis till bocken

:D

Publicerat

Kul film, kändes dock lite lång ibland men det kanske är det som är meningen?

Enda negativa var att det skakade så ibland men den va jättebra endå..

Publicerat

Tyckte att den var spännande, det fanns massa bra matrial blandat med en del dåligt så som du säkert tänkt själv och någon påtalat är ju klippning ett måste.

Det är väl bara att damsuga nätet, har tyvärr inte jobbat med film på 10 år så mina kunskaper är rätt passé.