Publicerat Maj 10, 201016 yr Jag har köpt mig en 1640 i kaliber .270 win som jag tänkte använda till räv och grävling. Jag har ju fått för mig att jag gärna vill använda ganska lätta kulor i den här bössan och jag handladdar fortfarande inte... Jag har försökt finna info på nätet då ju kalibern sägs vara vanlig i Amerika men inte alls lyckats... så, vilka märken och modeller saluförs i .270 win som är värda att testa som ni känner till?
Publicerat Maj 11, 201016 yr Författare Ja, normas 130 grains blyspets har jag kikat på och det är ju en patron som ska testas. Den har högre anslagsenegi än 156 grains Vulkan och 150 grains Oryx oavsett avstånd ifall man kikar på normas sida. Jag har sett att remington har en patron med en 100 grains kula (Remington Express® 270 Win 100gr Pointed Soft Point) som också är lite intressant men jag vet inte om den är så lätt att få tag på i Sverige.
Publicerat Maj 11, 201016 yr Författare Jaguargruppen brukar ha Remington plugg till rätt ok priser..Mvh! Jag hoppas att dom även plockar in dom patronerna med lite lättare kulor också. Jag gissar att 150 grains är det som säljs mest till .270 win här i Sverige... jag ska ju mer eller mindre använda studsaren för vilt i klass 2
Publicerat Maj 11, 201016 yr Jag har köpt mig en 1640 i kaliber .270 win som jag tänkte använda till räv och grävling. Jag har ju fått för mig att jag gärna vill använda ganska lätta kulor i den här bössan och jag handladdar fortfarande inte... jag ska ju mer eller mindre använda studsaren för vilt i klass 2 Du gillar utmaningar verkar det som Hoppas du hittar det du söker annars säger jag välkommen i träsket, handladdningsträsket då alltså
Publicerat Maj 11, 201016 yr Präxis! Tror träsket är den enklaste lösningen.. Laddar 110 grains V-max åt en kompis med .270.. hyfsat trevligt recept Mvh!
Publicerat Maj 11, 201016 yr http://www.vapex.se/eshop/index.php?cPath=265_266_546_437 Liten snabb översikt!
Publicerat Maj 11, 201016 yr Författare http://www.vapex.se/eshop/index.php?cPath=265_266_546_437Liten snabb översikt! Strålande Pertan! Tack som tusan!
Publicerat Maj 11, 201016 yr Strålande Pertan! Tack som tusan! Aldrig handlat där, men förstått att man nog ska kolla att varan finns på hyllan, men en bra översikt, dock inte Lapua ammo
Publicerat Maj 19, 201016 yr Författare Fler förslag på patroner med lite lättare kulor i den omnämnda kalibern? (jajaja... jag får väl gå nån handladdningskurs då :-) )
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Walter Borg i sthlm hade endast 130 grains Remington Scirocco Bonded hemma... sökandet fortsätter