Publicerat Maj 11, 201015 yr Balder, gammel dansk hönsehund, har fått somna in, nio år gammal. Några av er kände honom, en hund med många egna idéer, stor personlighet och så bra jakthund som jag förtjänade - de felen han hade berodde på mig. På natten till söndagen den 17 mars kollapsade han flåsande i min säng och kunde inte resa sig. Bar honom till bilen och körde till Blå Stjärnan och där fick han komma in direkt... Dom ringde efter några timmar och sa att han hade en tumör som tryckte på hjärtat, och då var det tunga beslutet ändå ändå inte något större val. Jag åkte dit direkt och han låg med dropp och syrgas, och lyfte inte huvudet, men det ryckte lite i svansen när jag kliade honom och berättade för honom vilken tillgiven och fin hund han alltid varit... Så fick han sprutan direkt i kanylen som redan var satt för droppet, och han somnade... Nu har vi spridit askan under gullregnsträden i vår trädgård. Usch så kort ett hundliv är. Hälsningar, Martin
Publicerat Maj 11, 201015 yr Usch så tungt.. Balder lämnade ingen oberörd Jycken som gillade tjurmuskel lite mer än vad magen fixade något som Jaktjournalen fick "glödje" av Tråkigt... Mvh!
Publicerat Maj 11, 201015 yr Känner med dig. Finns inte många ord att beskriva en familjemedlems bortgång med. Jag brukar tänka att dom hamnar i "dogs heaven", där är hundjakt är lovligt året, dygnet runt. När jakten är klar så är alla tikar med på efterfesten. Skaffa en ny snart! /Henrik
Publicerat Maj 11, 201015 yr Författare Tack alla! Jodå, vi talar om en en valp, men vi får väl se vad det blir. Det dröjer nog lite i alla fall. Vi har ju en jaktlabbe också... Usch, jag får en klump i halsen bara jag ser det här delforumet... Så mycket tillgivenhet vi får och så mycket glädje de ger oss, och så tomt det blir.
Publicerat Maj 12, 201015 yr Beklagar sorgen. Hund, katt, kanin, människa. Det är lika hårt tycker jag.
Publicerat Maj 13, 201015 yr Beklagar sorgen! Balder var en speciell hund, jag har aldrig träffat en stående fågelhund som drivit hare med sån frenesi och med skall som gjort många stövarägare gröna av avund. Han lämnade många minne efter sig....
Publicerat Maj 13, 201015 yr Balder, gammel dansk hönsehund, har fått somna in, nio år gammal. Några av er kände honom, en hund med många egna idéer, stor personlighet och så bra jakthund som jag förtjänade - de felen han hade berodde på mig.På natten till söndagen den 17 mars kollapsade han flåsande i min säng och kunde inte resa sig. Bar honom till bilen och körde till Blå Stjärnan och där fick han komma in direkt... Dom ringde efter några timmar och sa att han hade en tumör som tryckte på hjärtat, och då var det tunga beslutet ändå ändå inte något större val. Jag åkte dit direkt och han låg med dropp och syrgas, och lyfte inte huvudet, men det ryckte lite i svansen när jag kliade honom och berättade för honom vilken tillgiven och fin hund han alltid varit... Så fick han sprutan direkt i kanylen som redan var satt för droppet, och han somnade... Nu har vi spridit askan under gullregnsträden i vår trädgård. Usch så kort ett hundliv är. Hälsningar, Martin Beklagar sorgen . //Lasse D