Publicerat Maj 12, 201015 yr Behöver råd om vad för matrial som bäst lämpar sig till väggar och golv i en hundkojja. Hundgården har jag intill en ladugård så tanken är att jag ska göra ett hål i väggen och där inne inreda en kojja. Jag undrar om det skulle fungera med OSB-skiva eller typ spån skiva till väggar och golv eller skulle detta dra åt sig mycket vatten och fukt och sedan gå sönder eller mögla?' Tacksam för svar..
Publicerat Maj 12, 201015 yr Jag brukar bygga i formplywood men det skulle säker räcka att man gör golvet i vattenfast plywood och väggarna i vanlig plywood för att spara pengar. Man får ju tänka på att det kan vara slask dagar och det dras in en del gegga i kojjan. Mvh Jensa som för tillfället bygger kojjor
Publicerat Maj 12, 201015 yr Jag har någon typ av ytbelagd plywood i kojan och tycker att det fungerar bra. I vindslussen utanför kojan är den en enklare träskiva som inte är ytbelagd och på den kan man se tendenser till små svarta mögelprickar både på golvet och efter väggarna.
Publicerat Maj 13, 201015 yr Jag brukar bygga i formplywood men det skulle säker räcka att man gör golvet i vattenfast plywood och väggarna i vanlig plywood för att spara pengar. Man får ju tänka på att det kan vara slask dagar och det dras in en del gegga i kojjan. Mvh Jensa som för tillfället bygger kojjor flera bra tips på hur man går till väga, vad jag behöver? Ska till att börja bygga en koja här snart men det är ju helt omöjligt att hitta ritningar till en så det blir att skissa lite själv... eller hur har du gjort?
Publicerat Maj 13, 201015 yr flera bra tips på hur man går till väga, vad jag behöver? Ska till att börja bygga en koja här snart men det är ju helt omöjligt att hitta ritningar till en så det blir att skissa lite själv... eller hur har du gjort? gör kojan så stor att det blir 2 rum i den och att du inreder den inre rummet som "sovrum" sen hur du gör den beror väl lite på hur stor och hur länge du vill att den ska hålla tänk på att det blir dyrare om du använder plyfa skivor
Publicerat Maj 13, 201015 yr flera bra tips på hur man går till väga, vad jag behöver? Ska till att börja bygga en koja här snart men det är ju helt omöjligt att hitta ritningar till en så det blir att skissa lite själv... eller hur har du gjort? Jag bygger just nu en enklare koja innermått 1200x700mm med vindsluss och sovkammare. och öppningsbart tak. Innerväggar i formplyfa 50 frigolit isolering och liggande panel på utsidan, taket i råspont med papp. Liknande denna som är tagen från lunds sortiment Mvh Jensa