Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beställa kikarsikte från Storbritannien?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag funderar på att beställa ett kikarsikte från Storbritannien. Egentligen borde jag kanske vänta lite med det eftersom deras ekonomi verkar hålla på att kollapsa så pundet kanske går ner. Men jag är nog alltför sugen från att hålla mig att beställa.

Vad finns det för olika seriösa försäljare? Den jag tänker i största sannolikhet beställa från är opticswarehouse.co.uk.

Har någon på forumet beställt från opticswarehouse?

Gick leveransen bra? Vad gick frakten på? Hur gick betalningen till, betalade man i förskott eller går det få typ postförskott? Vad gäller angående garanti, om jag köper något av de mer etablerade märken (typ leupold, zeiss, swa~, bushnell) har de då reparatörer här hemma i Sverige som man kan vända sig till ifall det skulle bli något fel med kikarsiktet?

Jag tackar på förhand och gratulerar mig själv till mitt första inlägg :-)

/ Dynamit

Publicerat
Hej!

Jag funderar på att beställa ett kikarsikte från Storbritannien. Egentligen borde jag kanske vänta lite med det eftersom deras ekonomi verkar hålla på att kollapsa så pundet kanske går ner. Men jag är nog alltför sugen från att hålla mig att beställa.

Vad finns det för olika seriösa försäljare? Den jag tänker i största sannolikhet beställa från är opticswarehouse.co.uk.

Har någon på forumet beställt från opticswarehouse?

Gick leveransen bra? Vad gick frakten på? Hur gick betalningen till, betalade man i förskott eller går det få typ postförskott? Vad gäller angående garanti, om jag köper något av de mer etablerade märken (typ leupold, zeiss, swa~, bushnell) har de då reparatörer här hemma i Sverige som man kan vända sig till ifall det skulle bli något fel med kikarsiktet?

Jag tackar på förhand och gratulerar mig själv till mitt första inlägg :-)

/ Dynamit

Har en kolega som köpt en kikare från just opticwarehouse, billigt var det om man jämnförde priset mot i Sverige iaf. Ingen aninig om vad frakten var, men det kan inte vara så jävla mycket. Betalningen borde man väl kunna få på postförskott. Står väl på deras sida någonstanns, borde väl också gå att betala med kort.
Publicerat
Har en kolega som köpt en kikare från just opticwarehouse, billigt var det om man jämnförde priset mot i Sverige iaf. Ingen aninig om vad frakten var, men det kan inte vara så jävla mycket. Betalningen borde man väl kunna få på postförskott. Står väl på deras sida någonstanns, borde väl också gå att betala med kort.

Torde väl vara svårt att betala med postförskott från en butik utomlands ?

För att få reda på frakten, klicka på köp på siktet du vill ha, gå till varukorgen och fyll i orderformuläret så räknas slutsumman ut, frakten är olika beroende på hur dyr kikare du beställer, det ingår en fraktförsäkring.

Frakten tar normalt 4-5 dagar och kommer med FedEX (posten) fram till dörren.

Du betalar med plastkort, mastercard eller visa

Andreas

Publicerat

Jag har handlat där helt utan problem med snabb leverans och bra servis och precis som asm skriver får man varan levererad till dörren.

Publicerat

Jag köpte en zeiss därifrån (Opticswarehouse England) som det var problem med belysningen på.

Bara att returnera så skickade de en ny. Annars så går det bra att reklamera till Zeiss Sverige oxå men de hade skickat min kikare på lagning till Tyskland och då hade det tagit längre tid.

De var snabba att svara på mail osv.

rekomenderas.

/Peter

Publicerat
  • Författare
Jag köpte en zeiss därifrån (Opticswarehouse England) som det var problem med belysningen på.

Bara att returnera så skickade de en ny. Annars så går det bra att reklamera till Zeiss Sverige oxå men de hade skickat min kikare på lagning till Tyskland och då hade det tagit längre tid.

De var snabba att svara på mail osv.

rekomenderas.

/Peter

Petta, hur gjorde du med betalningen? Betalade du i förskott med visakortet?

/Mvh Dynamit

Publicerat

Betala alltid med kreditkort när ni handlar via internet så kan ni utnyttja er banks försäkringar!

Banker är riktigt duktiga på att pressa handlarna om de försöker göra några fulheter :D

Publicerat
Petta, hur gjorde du med betalningen? Betalade du i förskott med visakortet?

/Mvh Dynamit

Japp med Visa, de drar pengarna när de skickar.

/Peter

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Då kikarsiktet som jag hade tänkt beställa verkar vara slut eller har slutat säljas så vänder jag mig nu till er för att få tips om andra seriösa europeiska hemsidor där man kan beställa kikarsikten

Mvh,

Dynamit