Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vänster - Helstock

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Undrar om någon kan tipsa mig om var jag kan hitta en helstockad studsare, ny eller begagnad. Som ni förstår av ämnestiteln är det en helstockad vänster studsare jag är på jakt efter. Helst skulle jag vilja att den var i kaliber 308 W, men som vänsterskytt sökandes efter en helstock är jag öppen för förslag.

Så ni som har en sådan stående i vapenskåpet samlandes damm eller känner någon som har en, hör av Er och tipsa mig!

MVH

Patrik

Publicerat
Hej!

Undrar om någon kan tipsa mig om var jag kan hitta en helstockad studsare, ny eller begagnad. Som ni förstår av ämnestiteln är det en helstockad vänster studsare jag är på jakt efter. Helst skulle jag vilja att den var i kaliber 308 W, men som vänsterskytt sökandes efter en helstock är jag öppen för förslag.

Så ni som har en sådan stående i vapenskåpet samlandes damm eller känner någon som har en, hör av Er och tipsa mig!

MVH

Patrik

Det fanns en Heym SR20 helstock på Svante Nilsson i Uppsala för ett tag sedan, vet ej om den är kvar. Det var en 6,5a med en 4-10 Pecar i Apelvrid - riktigt fint skick. Tyvärr har dom ite lämnat 80-talet ännu så dom har varken mail eller hemsida, trots det en av dom största vapenkrängarna i Sverige.

Såg också en raritet i form av en Mannlicher i äkta vänster när jag besökte en jaktbutik i Åtvidaberg för nåt halvår sedan, det var en .308W.

Publicerat

Svante Nilssons vapne: 018-103500

Publicerat
  • Författare

Hej!

Tack för svar! Jag tror att studsaren som stod i Åtvidaberg är såld. Men skall kolla upp Svante Nillson i Uppsala. Fortsätt komma med tips, alla är lika välkomna.

MVH

Patrik

Publicerat
  • Författare

Hej igen!

Nej, Svante Nilsson i Uppsala gav inget napp. De hade en Heym, men en sporter, ingen helstock. Men men, skam den som ger sig, trägen vinner och så vidare.

MVH

Patrik

Publicerat
Hej igen!

Nej, Svante Nilsson i Uppsala gav inget napp. De hade en Heym, men en sporter, ingen helstock. Men men, skam den som ger sig, trägen vinner och så vidare.

MVH

Patrik

Hej Patrik,

Jag har en Sako helstock vänster 6.5:a med kikarsikte 3-10X44 Shirstone som står i vapenskåpet o väntar på någon ny ägare!

Finns i Örebro!

Ring om intresse finnes,

Mobil: 073-2748654 // Tobbe

Publicerat
Hej igen!

MVH

Patrik

He-he, den sportern känner jag väl ;)