Publicerat Maj 13, 201016 yr Kan nån hjälpa mig att identifiera ett vapenskåp och säga mig om det uppfyller kraven som kommer 2011. Här ser ni där modellnamnet stått men är bortrivet. Helt ny här, så om jag lagt frågan på fel ställe får ni ursäkta.
Publicerat Maj 13, 201016 yr Det känns som att skåpet är av fabrikat ENOC. Om det går att stänga skåpet och ta ut nyckeln utan att först låsa så är det icke godkänt. Jag tror att det där klarar kraven bara du kan ange fabrikat och modell. Undrar om man inte måste ange nåt slags id-nr också.
Publicerat Maj 13, 201016 yr Hej och välkommen till "forat"! Jag hittade precis en annons på Blocket och på bilden ser man att det mycket riktigt är ett ENOC och att det högst troligt är godkänt enligt SS3492. I alla fall är det skåpet på Blocket det...
Publicerat Maj 14, 201016 yr Författare Tack så mycket, misstänkte det var ett Enoc men var osäker på modell. Tyvärr kommer jag inte hänga på detta forum så mycket då mitt jaktintresse är så stort längre. Men lite vapen har jag och jaktmark, så jag kommer nog igång med jakt när barnen blivit större och man får mera tid. Tack så mycket för hjälpen!
Publicerat Maj 14, 201016 yr Enoc heter numera ZugilAndreas Eller ProSafe som de nyligen bytt namn till...