Publicerat Maj 14, 201015 yr Jag vet inte om denna post riktigt hör hit men det tror jag. jag satt och väntade på buss i onsdags morse, solen sken och klockan var runt 08:00 tiden. jag bor i ett halvstort samhälle där väg 57 går igenom. När jag sitter där så ringer min mor och säger att någon har kört på ett rådjur och lämnat det i diket. Hon kommer genast och hämtar mig och vi åker och hämtar bössa och en kniv. När vi kommer tillbaka har dock redan rådjuret dött, när vi pratar med en som hade varit där ett tag visar det sig att det har legat och försökt ta sig fram i minst 15 min (tiden som hon var där) och den hade förmodligen legat ett tag innan med. Personen som hade kört på rådjuret syntes inte till på platsen och någon polis anmälan gjordes inte utav någon person heller. Eftersom att rådjuret låg på våran mark så tog vi hand om rådjuret. När vi passade det visade det sig att det hade ett nästan fullgånget kid i magen. Surt när sånt här händer, förstår inte hur folk tänker när man lämnar ett skadat levande djur i diket. Och det som nästan är ännu värre är att det var mitt inne i samhället olyckan hände och på tiden den låg där (kan ha varit upp till 30 min) så var det bara 2 personer som stannade!