Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Slutstycke i husqvarna 22a

Featured Replies

Publicerat

Hej och hjälp!

Har köpt en husqvarna 22a från ett dödsbo och när jag gjorde vapenvård uppstod det ett lite problem som jag ska försöka beskriva här och hoppas på hjälp.

När jag putsade på slutstycket lyckade jag vrida till det, kände att jag gjorde det men tänkte inte på det. Nu går det inte att stoppa tillbaka det igen. Jag misstänker att det är enkelt att fixa om man vet hur..

Hoppas att någon förstått min fel beskrivning och är villig att hjälpa en nybörjare..

Tack

/Björn

Publicerat

Jag tror att du slackade mekanismen, den måste spännas upp för att du ska få i slutstycket igen. En kraftig studsare kan kräva skruvstäd eller liknande för att det ska gå smidigt men en 22:a tror jag du klarar med handkraft.

Du ska helt enkelt vrida handtaget på samma sätt som när du öppnar bössan i vanliga fall, handkraften krävs eftersom det nu är du och inte bössans låda som ska hålla emot.

Vissa 22:or kräver att man trycker på avtryckaren för att man ska få i slutstycket med, jag vet inte med Husqvarna men det var så med min Anschutz.

Publicerat

Svårt att säga utan att hålla det i handen, men troligtvis så ska du hålla i slutstyckskroppen och sedan bara spänna upp igen med slutstyckshandtaget. ELLER så ska du vrida på slutstycksmuttern.

Ta en eller ett par bilder, med minst en på undersidan längst bak på slutstycket

Publicerat
  • Författare

Så enkelt det var när man fått lite tips och en natts sömn. Det var bara att hålla i främre delen och vrida tillbaka.

Jag får tacka så mycket för hjälpen, och jag kommer säkert att återkomma med flera funderingar ju mer jag använder de andra grejjerna också.

/Björn

Publicerat
Jag tror att du slackade mekanismen, den måste spännas upp för att du ska få i slutstycket igen. En kraftig studsare kan kräva skruvstäd eller liknande för att det ska gå smidigt men en 22:a tror jag du klarar med handkraft.

En riktig studsare spänner man av/upp med handkraft också.