Publicerat Maj 16, 201015 yr Vitjade åtelkameran i em. Tre grisar hade varit där men vilka är de? Här tror jag att det är en sugga Suggan till vänster och en trolig galt till vänster Här står suggan närmast kameran till vänster och galten till höger och sedan en gylta till bakom till vänster. Här syns skillnaden i storlek ganska bra på hondjuren. Spenarna ser faktiskt dragna ut . Den som är lite klurig kan lista ut vad jag tror att det är för djur. Texten finns men syns lite dåligt Tiden de är framme är inte så kul /Lasse
Publicerat Maj 16, 201015 yr Kan inte låta bli att lägga in en händelse från vinterns jakt. Lina hade fått sällskap av en annan hund på en stor gris och den försökte ta sig ut mellan skyttarna. När vi står där och väntar på att det ska smälla så hörs det på radion. "hundarna gick förbi här med en stor gris men jag såg inte om det var en galt så jag vågade inte skjuta" genast går en något grisnegativ jägare in på radion "det kan du väl titta på när du skjutit den" Vad ska man säga!
Publicerat Maj 16, 201015 yr Kan inte låta bli att lägga in en händelse från vinterns jakt. Lina hade fått sällskap av en annan hund på en stor gris och den försökte ta sig ut mellan skyttarna. När vi står där och väntar på att det ska smälla så hörs det på radion. "hundarna gick förbi här med en stor gris men jag såg inte om det var en galt så jag vågade inte skjuta" genast går en något grisnegativ jägare in på radion "det kan du väl titta på när du skjutit den" Vad ska man säga! "uppfattat bra beslut för att släppa den"
Publicerat Maj 16, 201015 yr Ja, många verkar resonera som så att "en död gris är en bra gris"... och värre lär det bli med ännu fler grisar i skogarna och allt färre rådjur och fler uppbökade åkrar och trädgårdar och för att inte tala om alla bilolyckor. Nåja, det var väl iofs inte det saken gällde här... Det var en rejält "stinn" sugga du har på bild. Jag är absolut inte någon expert på att könsbestämma men var inte den som inte har dragna spenar en sugga/dräktig gylta? Ser rätt tjock ut tycker jag. Den lilla svarta vettetusan vad det är för kön på.
Publicerat Maj 16, 201015 yr Författare Ja, många verkar resonera som så att "en död gris är en bra gris"... och värre lär det bli med ännu fler grisar i skogarna och allt färre rådjur och fler uppbökade åkrar och trädgårdar och för att inte tala om alla bilolyckor.Nåja, det var väl iofs inte det saken gällde här... Det var en rejält "stinn" sugga du har på bild. Jag är absolut inte någon expert på att könsbestämma men var inte den som inte har dragna spenar en sugga/dräktig gylta? Ser rätt tjock ut tycker jag. Den lilla svarta vettetusan vad det är för kön på. Troligen/förhoppningsvis så är även hon dräktig. Den stora suggan ser ut att ha dragna spenar, frågan ställer sig då var kultingarna är? Kanske är det så att hennes förra kull gick om intet och hon har en ny på G men spenarna fortfarande ser dragna ut... /Lasse
Publicerat Maj 17, 201015 yr Jag skulle deffinitivt inte skjuta någon av dem. Skulle förvåna mig mycket om det inte dyker upp smått inom kort.
Publicerat Maj 17, 201015 yr Författare Kors i taket. Grisar på åteln 2 nätter i rad Tre grisar i natt med men en av dom fick inte vara med o äta, blev bortkörd om jag tolkar de få bilderna rätt.. Troligen galt eller vad tror ni? Inte ska det skjutas någon av dessa grisar. Fina avelsdjur Den stora av dom ser ut som om hon skulle spricka snart. Kan vara den första avkomman på Skurebo som vandrar runt i magen just nu. Jag har väl planerat att försöka hålla en ganska hård avskjutning på gris men absolut inte dräktiga suggor och i detta fallet går det ju inte att säga vad de andra två grisarna är för något o då friar man. Nu är det bara att vänta på de små.. /Lasse
Publicerat Maj 17, 201015 yr Ja du Skurebo, de här grisarna är redan påskjutna av något annat! Någon galt ser jag inte på någon bild!
Publicerat Maj 20, 201015 yr trevligt med gris, vill också jaga gris men i mina ögon ser det ut att vara mammor eller blivande
Publicerat Maj 20, 201015 yr Författare Nu har de varit framme 4 alternativt 5 dagar i sträck. (vet inte hur det var i natt) De är bara två så den ena har gått bort eller vandrat vidare Är de kvar till helgen blir det nog till att sitta o studera dom LIVE i stället, tiderna på besöken har blivit humanare så nu funkar det. Inga grisar på den andra åteln tyvärr för jag har tomt i frysen. /Lasse
Publicerat Maj 23, 201015 yr Hur gick det då? Fick du se dem live? De ser ju onekligen väldigt klotformade ut!
Publicerat Maj 23, 201015 yr Nu har de varit framme 4 alternativt 5 dagar i sträck. (vet inte hur det var i natt)De är bara två så den ena har gått bort eller vandrat vidare Är de kvar till helgen blir det nog till att sitta o studera dom LIVE i stället, tiderna på besöken har blivit humanare så nu funkar det. Inga grisar på den andra åteln tyvärr för jag har tomt i frysen. /Lasse Eller så har hon bara klivit åt sidan för att få smått. Dom såg väldigt långt gångna och ska nog sugga i närtid.
Publicerat Maj 23, 201015 yr Författare Jag fick se den ena live. Nu mera är hon i frysen Den "lilla" var en icke dräktig gylta på 50-60kg levande vikt. Suggan har jag inte sett av mer, tror det dröjer någon vecka till innan hon kommer fram med sina små. /Lasse
Publicerat Maj 23, 201015 yr Grattis till gyltan! Hon var ju en rejäl fin tjej som kommer att göra sig fint på grillen i sommar. Hoppas suggan kommer med många små randiga sedan också.