Publicerat Maj 17, 201016 yr Hej Alla som är nyfikna på en spännande hundras är välkommna att besöka oss i vår monter på Tullgarn för att snacka hund, och i vårt fall specifikt Giffon Fauve de Bretagne. Ni som är nyfikan på rasen kan även besöka vår hemsida på. www.griffonfauve.se där finns lite mera information och kontaktuppgifter till oss som har Griffon Fauve. /Håkan
Publicerat Augusti 10, 201015 yr Hej Alla som är nyfikna på en spännande hundras är välkommna att besöka oss i vår monter på Tullgarn för att snacka hund, och i vårt fall specifikt Giffon Fauve de Bretagne. Ni som är nyfikan på rasen kan även besöka vår hemsida på.www.griffonfauve.se där finns lite mera information och kontaktuppgifter till oss som har Griffon Fauve. /Håkan Hej Tänkte jag skulle spräcka "nollan" på denna tråden. Blir snart med Fauve, men den med prefixet Basset, vilket lär betyda "närmare marken" eller nåt sånt (På franska ska tillägga). De lägre Basset lär härstamma från Griffon om jag inte läst helt fel. Vad betyder eg. Griffon, om det är någon som vet? Härliga hundar bägge varianterna. Mvh
Publicerat Augusti 12, 201015 yr HejVad betyder eg. Griffon, om det är någon som vet? Strävhårig, eller strävt hår. Mvh Johan PS: För att krångla till det hela ännu mer, så har både Basset Fauve och Griffon Fauve sitt ursprung från den numera utdöda rasen, Chien Fauve de Bretagne.
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Strävhårig, eller strävt hår.Mvh Johan PS: För att krångla till det hela ännu mer, så har både Basset Fauve och Griffon Fauve sitt ursprung från den numera utdöda rasen, Chien Fauve de Bretagne. Hej Tackar för förklaringen. Då var det klart som "korvspad". En hund strävhårig lite lägre guld/rödbrun från Bretagne Mvh et Merci Beaucoup
Publicerat Augusti 12, 201015 yr Hej Tackar för förklaringen.Då var det klart som "korvspad". En hund strävhårig lite lägre guld/rödbrun från Bretagne Mvh et Merci Beaucoup Fortfarande lite diffus eller? "För Korvspad" e inte helt klart
Publicerat Augusti 13, 201015 yr Fortfarande lite diffus eller? "För Korvspad" e inte helt klart :ph34r: Hej Det var ju ett gammalt talesätt från förr. I alla fall var beskrivningen påfallande klar hur hunden är till exteriören. Mvh
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.