Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Planera ditt viltvårdsarbete

Featured Replies

Publicerat

Nu är Jägareförbundets viltvårdsverktyg uppdaterat så att det går att planera sitt viltvårdsarbete för 2010. Samtidigt kan du få korta råd om hur olika åtgärder utförs, få tips om vilka åtgärder som är särskilt värdefulla på din mark och senare stämma av utförda åtgärder mot vad du planerat.

Vill man så tävlar man också om viltvårdspriser mot andra deltagare i sitt eget län!

De som rapporterade åtgärder 2009 kan även stämma av mot insatsen förra året.

Nu går det även att ändra marktyp för en redan registrerad mark.

Jag är tacksam för alla synpunkter; flera synpunkter som framförts här på forumet har redan gjort verktyget bättre... :wub: !

http://www.jagareforbundet.se/viltvard/tavling/

Publicerat

Kul att det kör på. Har fyllt i två olika marker nu.

Skulle vara kul om ni kunde koppla nån karta till verktyget så man kunde lägga in direkt,samt mäta ect

Publicerat
  • Författare

Yep,

har varit inne på den tanken flera ggr; håller helt med dig. Tyvärr kostar de flesta lösningarna än så länge... massor. Hoppas på en snabb utveckling på den fronten. Vi har andra plattformar som också skulle kunna tjäna på sådana verktyg, som Viltdata.

Publicerat
Yep,

har varit inne på den tanken flera ggr; håller helt med dig. Tyvärr kostar de flesta lösningarna än så länge... massor. Hoppas på en snabb utveckling på den fronten. Vi har andra plattformar som också skulle kunna tjäna på sådana verktyg, som Viltdata.

Bra då har vi samma tankar.

Fundera på en sak till,

Priset,rådgivning ni åker väl ut å ger råd till dom som vill ändå eller?

Han som kontakta mig undra om jag verkligen ville ha råd och de verka som att många av vinnarna inte ville ha tips enl honom.

Förslag alltså;Skippa rådgivningspriset och ge en bok istället eller nåt.

Publicerat
  • Författare
Bra då har vi samma tankar.

Fundera på en sak till,

Priset,rådgivning ni åker väl ut å ger råd till dom som vill ändå eller?

Han som kontakta mig undra om jag verkligen ville ha råd och de verka som att många av vinnarna inte ville ha tips enl honom.

Förslag alltså;Skippa rådgivningspriset och ge en bok istället eller nåt.

Njaä,

det är egentligen en fråga för fältet men konsulenterna har allt mindre tid att ge rådgivning till enskilda i fält i och med att det då oftast även innebär restid och -kostnader. Det officiella grundbudskapet är nog att det har vi inte möjlighet till, annat än i absoluta undantagsfall. Våra drygt 40 konsulenter sliter ont ändå för att hinna träffa kretsar, skötselområden, länsföreningar, länsstyrelsen osv osv. Verksamheten har därmed alltmer måst gå mot att rådgivning ges till grupper, får att nå fler per tidsenhet.

Vill någon hellre ha en bok så tror jag varken konsulenten eller hans/hennes chef misstycker... det blir en betydligt billigare lösning. Point taken dock :) !

Publicerat

av pengarna ni spar på att ge en bok,fixar ni ett kartprogram till verktyget,glömde skriva in det.

Alla blir vinnare.