Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Efteröksersättningen..igen..

Featured Replies

Publicerat

Någon del av landet som fått igång utbetalningarna?

Va det inte 1/4 det skulle komma igång?

Publicerat

Jag tror nog de flesta länen har betalat ut första omgången. Många gjorde det redan i början av april så det funkar över förväntan...

Publicerat
  • Författare

Här har det iallafall inte betalats ut något än....

Publicerat

Jag har inte heller fått några pengar, men jag var sen med registreringen på grund av inloggningsproblem.

Men jag tycker det vore bra om man kunde se sina utbetalningar på "Min sida" när man är inloggad.

\Mats

Publicerat

Det är på gång Mats. Vi uppdaterar snart med en del finesser och rättelser...

Publicerat
  • Författare

Jaha så fick jag ett brev från rikspolisstyrelsen.

Måste vara eftersöksersättningen, fast det står inget i papprerna ang det?

Lönespecifikation står det iofs. o jag är rätt säker på att jag inte är anställd av polisen annat än på eftersöksfronten :D

Rätt konstigt att det inte anges antal uppdrag eller vilka det gäller osv?

Bara en klumpsumma o så skatt dragen.

Hur ska man då kunna kolla att man fått pröjs för rätt vilt o rätt antal uppdrag ?

Ska ju dela lite med polare oxå så de vore rätt bra o veta lite mer..

Men de löser sig väl framöver.

Jag är nöjder o glad såhär långt :)

Kollade NVRs sida o där har jag angett min bank o kontonummer osv.

Ändå får jag en postrigoutbetalning?

Publicerat

Blir det inte lite fel skattemässigt om man delar ersättningen med några kompisar? De bör väl begära egen ersättning.

Publicerat
Blir det inte lite fel skattemässigt om man delar ersättningen med några kompisar? De bör väl begära egen ersättning.

Fick mina pengar också nu, när det gäller skatten får man väl försöka dra av hela summan som omkostnader. Borde inte vara så svårt med bensin, hundmat, skott osv. Men kanske bäst att man börja spara lite kvitton om det skulle bli någon koll!

Tänkte på det har gått en kurs i eftersök den borde man kunna dra av.

\Mats

Publicerat
  • Författare

Vet inte, men har ju själv ingen älghund så jag har använt en som har hund som fungerar o kan hoppa in när som.

Vi brukar hjälpas åt o delar på ev ersättning.

Vi täcker upp allt vilt på det sättet.

Med trafikeneftersöken så hade vi tänkt att dela efter skatten är dragen.

O hur jag gör med de pengar jag får när skatten är dragen har ju ingen med o göra så sett.

Publicerat

Vad gäller specifikation på vad ni gjort och fått betalt för så är den på gång. Den ligger med i den uppdatering som vi fnular med just nu.

Jag tror också att läget klarnar en del vad gäller delning av ersättning nu när föreskrifterna börjar bli klara. I en hel del fall finns möjlighet att rycka ut som "patrull" och inte "ekipage" och då får båda människorna en egen "full" ersättning...

Publicerat
  • Författare

Jo det är ju alltid bättre som jag ser det att åka 2 som känner varandra väl.

Roligare, lättare och säkrare helt enkelt.

• 3 weeks later...
Publicerat
Vad gäller specifikation på vad ni gjort och fått betalt för så är den på gång. Den ligger med i den uppdatering som vi fnular med just nu.

Jag tror också att läget klarnar en del vad gäller delning av ersättning nu när föreskrifterna börjar bli klara. I en hel del fall finns möjlighet att rycka ut som "patrull" och inte "ekipage" och då får båda människorna en egen "full" ersättning...

När ni nu ska göra uppdateringen så vore det önskvärt att ni även "fixade" till steg 5/5. Får alltid problem med att fylla i uppgifterna på den sidan. Får alltid fylla i alla uppgifter flera gånger för dom försvinner! Eller om jag gör något galet?

\Mats

Publicerat

Förut när man debiterade polisen timmar så fick man ju ersättning för båda ekipagen och antal hundar man använde

Publicerat

För att göra det nya systemet så enkelt och billigt (administrativt) som möjligt så betalas endast "schablonersättningar" ut. Behöver ni vara fler gubbar så utgår dock en ersättning / gubbe. Det finns dock, ännu, ingen möjlighet att ta mer betalt för att man använder fler hundar. Behöver dock eftersöket göras om, på grund av skadad hund eller något annat, utgår en "ny" full ersättning.

Publicerat
  • Författare

Ursäkta hårda ord men va faen är det på gång nu??

Loggar jag in på NVR sida så kan jag inte längre kolla mina uppgifter ang hund, viltslag osv??

Snackade med en av de andra som skulle rapportera in en viltolycka härondagen men då kunde han inte ange sig själv som hundförare längre???

Är det så att vi har plockats bort som hundförare och endast är kontaktmän eller gick FAPen igenom att man inte kunde vara efteröksekipage och kontaktman samtidigt så har ni min avgång som kontaktman direkt!

Såväl som säkerligen hälften av gubbarna här och då de flesta som har hundar...

Faen vet om jag vill va med längre, ens som hundförare...

Hörde nån löjlig grej om att anledningen med både kontaktman o hundförar grejen va för att det skulle bli säkrare och att någon mer vet var man är...

Är väl för faen upp till den som ger sig ut att ha kontaktnätet klart och att någon vet var man är osv...

Dessutom har polisen uppgifterna vart olyckan skett...

Nu är det bra nära jag skiter i allt som har med trafikeftersöken o göra!!!

Jepp! jag är upprörd...

Hoppas att det jag nu hört och sett bara är nått knas i programvaran eller nått...

Publicerat

Lugn, bara lugn. Vi håller precis på att uppdatera med en lång rad förändringar (förhoppningsvis förbättringar).

Framöver kommer du dock inte att kunna ändra själv vilka hundar du har eller vilka vilt du är lämplig att eftersöka. Det kan bara kretsansvarig och länsansvarig göra. Detta av den enkla anledningen att några kreativa Herrar tyckte att de själva kunde ta sin kortbenta spårhund och eftersöka såväl björnar som vargar och vildsvin. Polisen kan givetvis inte kolla varken ekipagens kompetens eller om de har lämpliga hundar eller för den delen vilka hundar de har. Eftersom folk inte kan vara ärliga så måste vi göra så här. Som vanligt några få som förstör för alla...

Man kommer definitivt kunna vara både kontaktman och eftersöksekipage även framledes, därom råder inga tvivel. Så lugn och fin nu och sov gott... :blush:

Publicerat
  • Författare

Bra, där brusade man upp i onödan då..:ph34r:

De där med småhundar känner man igen..

Vi har iallafall en tax o en drever uppsatta på gris.

Nu kan de kanske spåra det viltet men sen...

Antar att det är så de resonerat när de angett detta.

Fast de 2 utan hund har jag lite svårare för...

Men varför kunde polaren inte ange sig själv som hundförare då?

Publicerat

Känns som att det inte bara skulle anges viltslag utan även "vad" man kan prestera på de olika viltslagen, alltså specificeras om hunden är "spårare", ställare" eller både ock. Tycke överhuvudtaget att vi måste få ett smartare språkbruk här. De som håller eftersökskurser måste bli bättre på att få deltagarna att skilja på eftersök och spårning. Bra i alla falla att systemet kommer igång!

Publicerat

NS: Jag vet inte exakt vad han gjorde och vad som gick fel men han ska nog kontakta sin länsansvarige, eller jaktvårdskonsulenten i länet om felet är kvar. De borde kunna hjälpa till. Annars får han ställa sig i kö på min telefon...

Torkel: Lugn och fin, det kommer. Jag roar mig nu på fritiden med att titta på de eftrsök som matats in och det är ingen munter läsning. Uppklarandegraden på t ex vildsvin är urusel och med vad jag tolkar som spårhund lyckas man nästan aldrig då vildsvinet lämnat olycksplatsen...

Publicerat
  • Författare

Ja jäklar.. då får man skärpa till sig vid ifyllandet av rapporterna... -_-

Så j-kla mycket fel jag gjort på de hitills.....

Tex löshund använd: Nej... ändå angivit att grisen sköts på ståndskall... :D

Skulle fylla i 20 min som kontaktman o de blev visst 20 timmar.... :blush:

Tur det är schablonersättning som gäller... :wub:

Publicerat

NS: Ärlighet varar längst, det vet du...

Publicerat
Känns som att det inte bara skulle anges viltslag utan även "vad" man kan prestera på de olika viltslagen, alltså specificeras om hunden är "spårare", ställare" eller både ock. Tycke överhuvudtaget att vi måste få ett smartare språkbruk här. De som håller eftersökskurser måste bli bättre på att få deltagarna att skilja på eftersök och spårning. Bra i alla falla att systemet kommer igång!

Jag gick eftersöksutbildning i helgen enligt SJF "modell" och jag kan garantera att samtliga deltagare kan skilja mellan eftersök och spårning. En mycket bra utbildning som varvade teori med praktik under två dagar. Dessutom ska vi ägna en dag åt skytte. Fanns deltagare som jagat i över 40 år och gått många eftersök och ändå fick ut mycket av utbildningen.

Publicerat

Det var förbannat kul att höra! Du får gärna PM:a mig namnet på instruktören så ska han få en intern "guldstjärna". Bra instruktörer är guld värda i dessa dagar...

Publicerat
  • Författare
NS: Ärlighet varar längst, det vet du...

Jepp!

Dock får jag väl skylla på nybörjar fel o barnsjukdommar...

Eller en idiot som jag bakom tangetbordet.. det kanske är de största problemet.. -_-:rolleyes::D

Publicerat

NS: Jag tror aldrig du blir ett problem, varken bakom tangentbord, hund eller för den delen bössa.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.