Publicerat Maj 18, 201015 yr Hej! Är väldigt sugen att testa på jakt på Mufflonfår. Någon med tips och råd, vart jag kan vända mig. Har någon här tillgång till jakt på Mufflon? Tack på förhand!
Publicerat Maj 19, 201015 yr Hej!Är väldigt sugen att testa på jakt på Mufflonfår. Någon med tips och råd, vart jag kan vända mig. Har någon här tillgång till jakt på Mufflon? Tack på förhand! Essestugans gård säljer avskjutning i ett 30ha hägn. Mufflonjakt i Sverige är sällsynt, speciellt om du vill att de ska vara frilevande. Det är troligen både lättare och billigare att ta kontakt med någon av Jaktarrangörerna typ Diana, Williams, Buhls och åka utomlands. Billigast och enklast blir det troligen att jaga i Polen men i stort sett så finns Mufflon i hela gamla öst som Ungern, Kroatien mm. Priserna varierar givetvis men räkna med 2000:-/jaktdag med kost o logi samt ca 8500:- för en baggen m 60cm horn. Resan tillkommer. Själv tycker jag att Mufflon ska jagas frilevande i sin naturliga miljö så Kroatiens bergstrakter eller Karpaterna ligger högt på min önskalista.
Publicerat Maj 19, 201015 yr http://www.jaktupplevelse.se/default.htm håller med RW om man är lika intresserad av jakten som av det man hänger på väggen.
Publicerat Maj 19, 201015 yr http://www.jaktupplevelse.se/default.htmhåller med RW om man är lika intresserad av jakten som av det man hänger på väggen. Hunö är rätt ok! Blev bjuden på en jakt där en gång och onekligen rätt kul jakt, även om det i mina ögon inte var riktig jakt.. utan liiite för enkelt..
Publicerat Maj 19, 201015 yr Hej!Är väldigt sugen att testa på jakt på Mufflonfår. Någon med tips och råd, vart jag kan vända mig. Har någon här tillgång till jakt på Mufflon? Tack på förhand! Det finns ett fåtal frilevande mufflon mellan Vagnhärad och Källvik. Dessa är avkommor till de som kommer ursprungligen från Erikslund, en gammal gård i det fagra Sörmland. Jag tror mig vara rätt säker att Erikslund säljer jakter under hösten, tyvärr har jag ingen kontaktinformation. Men satsa ordentligt och åk på en jaktresa till Kroatien. Lycka till!
Publicerat Maj 19, 201015 yr när du säger Eriks...så kanske även Eriksberg är möjligt....det är billigt att titta iaf.....