Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

på jakt efter karelare

Featured Replies

Publicerat

Hej jag är på gång att köpa en ställande hund.Jag är intresserad av karellare nån som har nån erfarenhet av vilka linjer som är bra och tips på bra hundar alla bra hundar finns ju inte på "internet". Nån som har eller har jagat ihop med nån bra hund.Jag kommer att jaga älg och kanske gris så småning om.Vilken tid på året är det bäst att skaffa valp?Det finns inte så mycket att läsa om karelare, nån som har nåt tips på bra hemsida mm.För var det svårt att få tag på bra karelare i sverige men hur är det nu. Måste man åka till Finland.

Publicerat
Hej jag är på gång att köpa en ställande hund.Jag är intresserad av karellare nån som har nån erfarenhet av vilka linjer som är bra och tips på bra hundar alla bra hundar finns ju inte på "internet". Nån som har eller har jagat ihop med nån bra hund.Jag kommer att jaga älg och kanske gris så småning om.Vilken tid på året är det bäst att skaffa valp?Det finns inte så mycket att läsa om karelare, nån som har nåt tips på bra hemsida mm.För var det svårt att få tag på bra karelare i sverige men hur är det nu. Måste man åka till Finland.

Vänd dig till rasens avelsråd/valpförmedling. http://www.karelare.se/

Det borde vara de som är mest lämpade att hjälpa dig.

Känner en som har hundar från Vit-mossens, de verkar funka bra.

Publicerat

kolla tuddes.se han har nog en kul nu

Publicerat
  • Författare

Har varit inne på sidan och kollat runt.Jag har pratat med några uppfödare men det verkar svårt att få köpa en, dom flesta är bokade.Sen är många inte födda än. står bara planerad parning.

Publicerat

Min bror var i Norge och hämtade en i sommras och det verkar som det är gott gry i den hunden sköt älg för honom vid sju månaders ålder.

http://www.kennel-falletbakken.com/22392364

Lasse

Publicerat

Hör me Norma här på sidan han fixa valpen åt oss.

Kan inte vara annat än nöjd me hunden.

Publicerat

En karelare.. vad kul!

Lilla Kryckelängs kennel i Ludgo utanför Nyköping kan du vända dig till.

LILLA KRYCKELÄNGS. Namn: Boo Göthe.

Adress: Lilla Kryckeläng 611 91 Nyköping. Telefon: 0155-240221, 070-7876550.

Publicerat
  • Författare

Har varit i kontakt med en som ska ha en kull nu till sommaren verkar ok.

Jag försökte finna vem eller norma är hittar inga inlägg eller profil med det namnet.

Har varit inne på truddes sida. Kan rekomenderas.Spännande filmer.

Publicerat

Hej. Det man skall fundera över är sin egen situation och den jakt man bedriver. Karelare är olika, speciellt exempelvis linjer i Sverige och Finland, vilket man skall ta hänsyn till ina köp av hund. Skall Du jaga älg och göra exempelvis löshundsprov, dvs starkt jaktintresse och självständighet, rekommenderar jag dig att söka efter finska linjer. Skall Du jaga gris och älg mera på sydsvenskt vis kan Du med fördel kolla efter mera svenska linjer.

Även om avståndet har krympt mellan våra länder så skall man vara på det klara med att karelaren i Finland generellt sätt är närmare vår gråhund/jämte i sina egenskaper. Väldigt lätt att mäta eftersom att ex löshundsproven är i stort sätt likadana.

"De bästa finska uppfödarna av karelare ligger på ungefär samma snittpoäng som de bästa svenska uppfödarna av grå- och jämthundar - inget dåligt betyg!"

MVH/ RG

Publicerat

Idag skall min tik paras, du hittar henne på Karelarklubbens hemsida. Jag tycker att du skall ringa på alla annonser som finns på karelare.se under planerad parning. Dels kommer du i kontakt med människor som har karelare som intresse samt så kan du få råd och tips om hur karelare är.(du ville ha tips på hemsidor och info om karelare fattade jag det som).Har ingen direkt hemsida att tipsa om men truddes finns lite på men där hade du ju varit inne.(bra filmer)Annars finns det ju den finska spetshundsklubben med google översättning går det att läsa rätt mycket men mycket blir konstig svenska.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare
Idag skall min tik paras, du hittar henne på Karelarklubbens hemsida. Jag tycker att du skall ringa på alla annonser som finns på karelare.se under planerad parning. Dels kommer du i kontakt med människor som har karelare som intresse samt så kan du få råd och tips om hur karelare är.(du ville ha tips på hemsidor och info om karelare fattade jag det som).Har ingen direkt hemsida att tipsa om men truddes finns lite på men där hade du ju varit inne.(bra filmer)Annars finns det ju den finska spetshundsklubben med google översättning går det att läsa rätt mycket men mycket blir konstig svenska.

Har du ultraljudat tiken.

Publicerat
Har du ultraljudat tiken.

ja det har jag.Dom såg sex men trodde att där var åtta eller mer.Bara att hålla tummarna att allt går bra vid förlossning.