Publicerat Maj 21, 201016 yr Hej alla! Jag har en billig howa 1500 (6,5*55 såklart) köpte den ny för 6000 kr + siktet för 2500 kr. Jag gjorde ett test med denna Inskjuten på 80 meter. Sköt först 3 st sailor o bellot övningskott med den i bänk. Spridningen är katastrof!!!!! Spred 6-8 cm på 3 skott! La sedan i normas övningskott, 3 smällar som jag sedan kunde klistra men en lapp!!!! Howa utlovar ju en bra precition när man köper deras vapen och det håller de! Kan bara säga leve Howa 1500 och norma!
Publicerat Maj 21, 201016 yr Kul att du är nöjd och att pangen skjuter bra med rätt ammo.. Hur gillar du trycket på den? /Christian
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Trycket passar mig perfekt! Man känner exakt i fingret att nu kommer skotter! Inte för mjukt och inte för hårt! Summa av kadimumma perfekt!
Publicerat Maj 21, 201016 yr Har också en Howa 1500, men i kaliber 30-06. Med Normas Ammo, övning och Vulcan skjuter den fina träffbilder. Har även testat Sako Hammerhead, men där sprider den lite mer (typ 5-6 cm på 100 m)
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Har också en Howa 1500, men i kaliber 30-06.Med Normas Ammo, övning och Vulcan skjuter den fina träffbilder. Har även testat Sako Hammerhead, men där sprider den lite mer (typ 5-6 cm på 100 m) Okey trevligt att fler har samma inställning! Norma har den bästa pressitionen! En kul fråga till dig , varför valde du en howa 1500 för? Jag valde den för när jag tog i den så känndes det perfekt för mig låg bra från början och sen när man fick reda på priset så var man fast!
Publicerat Maj 21, 201016 yr Här kan man ju läsa lite vad som tycks http://www.testfakta.se/img/2007/8/23/16464.pdf http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=16439 Mvh.
Publicerat Maj 21, 201016 yr Sköt först 3 st sailor o bellot övningskott med den i bänk.Spridningen är katastrof!!!!! Spred 6-8 cm på 3 skott! Stoppa inte det skräpet i ett vapen igen, nånsin!
Publicerat Maj 21, 201016 yr Har ingen Howa 1500 men en weatherby vanguard Och de är samma bössa om jag inte missminner mej!? Och min funkar fint med Norma jaktmatch och en helmantlad remingtonkula som jag inte vet namnet på så med dom skjuter ja runt 20-25mm med.. Så pressitionen kan jag ju inte klaga på för tror den går att få ännu bättre med en bättre skytt;) och trycke som jag kommer till nedan... Men trycket där emot är ju inte OK.. Hade ett litet konstigt släp på mitt och när man skruvade bort det det så gick det inte att att säkra!! Så nu för att kunna säkra så måste jag ha ett litet litet släp!! Vilket är lite störande och stör pressitionen något. Men har inte bytt (pga lathet och ekonomi) Men det ska dit ett nytt trycke när ekonomin tillåter!! Vilket blir snart hoppas ja så man kan få ner träffbilderna yttligare.
Publicerat Maj 21, 201016 yr Okey trevligt att fler har samma inställning! Norma har den bästa pressitionen!En kul fråga till dig , varför valde du en howa 1500 för? Jag valde den för när jag tog i den så känndes det perfekt för mig låg bra från början och sen när man fick reda på priset så var man fast! Hade läst att den fått bra betyg för pris/prestanda. Fick en bra känsla när jag höll i bössan, jämförde med en sako finnlight och tyckte spontant bättre om Howan. Sen fick jag ett hyggligt pris...
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Hade läst att den fått bra betyg för pris/prestanda. Fick en bra känsla när jag höll i bössan, jämförde med en sako finnlight och tyckte spontant bättre om Howan.Sen fick jag ett hyggligt pris... Läste med testfaktan innan jag köpte bössan.
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Stoppa inte det skräpet i ett vapen igen, nånsin! Kan du göra ett uttlägg kanske?
Publicerat Maj 21, 201016 yr Kan du göra ett uttlägg kanske? lite intressant läsning om skotten http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=7309&hl=