Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Råkor

Featured Replies

Publicerat

Undrar bara hur många som jagar råkungar just nu?

Jag och MaxW sköt idag 135st...

Publicerat

Helvete!!! Sicket gäng, ni måste ha haft.. och har säkert ffa ruskigt trevligt :D

Mvh!

Publicerat

Hoppas de smakar!

Fint jobbat.

Publicerat

Satan i gatan! Väl utfört viltvårdsarbete!  :D:D

Publicerat
  • Författare

Blev nästan 50 till igår, nästan alla tillvaratagna. Jäkligt svårt skytte igår med blåst och massor av löv. Sticker nog ut om 2-3 dagar och tar de sista.

Publicerat
  • Författare
Satan i gatan! Väl utfört viltvårdsarbete!  :);)

Nja, råkor äter bara spanmål så det är inte viltvårdsarbete utan för att hjälpa människor som upplever råkorna som en sanitär olägenhet.

Publicerat
  • Författare
Helvete!!! Sicket gäng, ni måste ha haft.. och har säkert ffa ruskigt trevligt :)

Mvh!

jag har ju sagt till dej att komma ner ett år och testa.

Publicerat

Härligt, pratade med Uffe dagen innan o han sa att han var på väg ner.

INGET avundssjuk på er alls :)

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Härligt, pratade med Uffe dagen innan o han sa att han var på väg ner.

INGET avundssjuk på er alls ;)

/Lasse

Du är också välkommen ner.... :)

Publicerat

Det är ruskigt skoj faktiskt! Lite knepigt skytte bitvis, men kul!

En kul grej, vi blev faktiskt inbjudna på fika hos en husägare som var ruskgit sur på råkorna. "Skjut så många ni bara orkar" var devisen.. :)

Publicerat
Det är ruskigt skoj faktiskt! Lite knepigt skytte bitvis, men kul!

En kul grej, vi blev faktiskt inbjudna på fika hos en husägare som var ruskgit sur på råkorna. "Skjut så många ni bara orkar" var devisen.. :)

Det är rätt inställning! Skönt att jaga och slippa smyga runt och känna sig halvkriminell vilket man lätt kan göra i den här miljön..

RW, jag kommer helt klart för detta måste upplevas hoppas att kunna planera in det nästa vår..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Det är rätt inställning! Skönt att jaga och slippa smyga runt och känna sig halvkriminell vilket man lätt kan göra i den här miljön..

RW, jag kommer helt klart för detta måste upplevas hoppas att kunna planera in det nästa vår..

Mvh!

Jo det blir gärna att man smyger i buskarna för att slippa skit man får från de som inte förstår.

Jag kan även säga att Assi var trött på kvällen vilket nog inte är konstigt efter över 100 apporter på några timmar. Hon har dock bra teknik och vet varifrån råkorna brukar komma så hon satte sig vid våra fötter och kollade uppåt i träden hela tiden och när hon sen såg att råkan var på väg ner så kutade hon dit och tog råkan nästintill i luften, sprang in och levererade och satte sig och väntade på nästa. Knappapportör javisst men det är det effektivaste sättet att jobba.

Publicerat

Givet miljön du jagar i, ringer du polisen och meddelar att du ska ut?

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Givet miljön du jagar i, ringer du polisen och meddelar att du ska ut?

Mvh!

Ibland, men det är inget tvång.

Publicerat
  • Författare

Blev nästan 30 till igår så nu får det vara för iår.

Det är en jäkla grym träning på kulskytte att jaga råkungar. Jag såg en råka ibland en massa grövre grenar. Det enda jag hade att skjuta på var hals och huvud. Så lite kaxaigt tänkte jag att det ska nog gå, första skottet gick ca en tum under halsen, nästa skott strök nacken så några fjädrar rök, tredje skottet tog i halsen. Detta på 45-50 m på frihand.... :lol:

Publicerat
Blev nästan 30 till igår så nu får det vara för iår.

Det är en jäkla grym träning på kulskytte att jaga råkungar. Jag såg en råka ibland en massa grövre grenar. Det enda jag hade att skjuta på var hals och huvud. Så lite kaxaigt tänkte jag att det ska nog gå, första skottet gick ca en tum under halsen, nästa skott strök nacken så några fjädrar rök, tredje skottet tog i halsen. Detta på 45-50 m på frihand.... -_-

Många trevliga minnen från de jakterna, även dottern talar ibland om sina erfarenehter som både "spotter" och apportör... :rolleyes:

Publicerat

Roligt för dig. Jagade mycket råka förr i tiden. Sen hade vi en jätte fest med massor av inbjödna gäster. Var väldigt trevligt får jag säga. Rolig och viltvårdande jakt :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Många trevliga minnen från de jakterna, även dottern talar ibland om sina erfarenehter som både "spotter" och apportör... :wub:

Hehe, hon var grym som apportör...

Jag vet att jag är priviligerad när det gäller denna formen av jakt, för den är svår att få tag i. :)

Publicerat

var idag ute med grannen i komunen idag, 2 st bössor, och för att inte överdriva så blev det 230 + råkor,skoj och trevlig jaktform, synd bara man inte fick skjuta :D

Publicerat
  • Författare
var idag ute med grannen i komunen idag, 2 st bössor, och för att inte överdriva så blev det 230 + råkor,skoj och trevlig jaktform, synd bara man inte fick skjuta :D

230 på en dag är skitbra! :D Era råkor verkar vara några dagar senare än mina och jag vet att närmare Malmö så är de några dagar tidigare än mina....

Publicerat
230 på en dag är skitbra! :) Era råkor verkar vara några dagar senare än mina och jag vet att närmare Malmö så är de några dagar tidigare än mina....

haha, 230 va en låg siffra jämnfört med hur många där var:O och det sköts mellan ca 06.30 - 13.00, kan ni kan ju plussa på 50 råkor, och det sjukaste är att det flyger ju hur mycket som helst fast man skjuter bort så många, men dom som bodde där omkring var väldigt tacksamma ;)