Publicerat Maj 23, 201016 yr Så har man fått hem ytterligare ett hagelgevär. Denna gång blev det en FN B25 A1 "Superposed" i kaliber 12, som efter lite efterforskning ser ut att vara tillverkad 1964. Bössan är i gott skick, men den ska i vilket fall som helst få besöka P O's Kolvmakeri under nästa vinter för lite uppfräschning. Har suttit i timmar och surfat efter information, och kommit fram till att det är en bit historia man fått hem till vapenskåpet. Enkeltryck och 1/1 samt 3/4 borrning. Sitter som en smäck mot axeln på sonen men är möjligen 1cm kort för mig. I morgon kväll blir det att klämma ett par lerduvor. Betalade 5.000 SEK, vilket känns som ett fynd i och med att skicket är så bra. Kameran är utlånad, varför det inte blev några bilder.
Publicerat Maj 23, 201016 yr Sjukt bra pris o kul att den faller rätt för er båda två. Är ruggigt nyfiken på att provskjuta en slik endera dagen. Har du några bilder på gång. /Christian
Publicerat Maj 23, 201016 yr Författare Har du några bilder på gång./Christian Ska se vad jag kan ordna i morgon.
Publicerat Maj 23, 201016 yr NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! nu blev jag FRUKTANSVÄRT avis Har du fått tag i en B25 i fint skick för 5 lök, det vill jag också. det fanns inte 2st?
Publicerat Maj 23, 201016 yr Författare NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! nu blev jag FRUKTANSVÄRT avis Har du fått tag i en B25 i fint skick för 5 lök, det vill jag också. det fanns inte 2st? Till råga på allt var det av en handlare. Tycker att dom borde veta bättre Å' andra sidan, när jag frågade vilken modell det var så fick jag svaret: - Det är en FN. - Visst!, sa jag. - Det står på hemsidan, men vilken modell är det? - Det är en FN, ...................vet inte vilken modell, fick jag efter en stunds tvekan till svar. - Det ser ut som en B25 A1, försökte jag. - Vet inte, blev svaret. Varpå jag började tänka att det kanske inte är så smart att tala om vad jag tror. - Jag tar den, sade jag. - Men du har ju inte sett den än, hördes från andra sidan luren. - Nä, men jag tar den ändå, svarade jag. Och så blev det..........
Publicerat Maj 23, 201016 yr Nu vet jag iofs inte exakt vad en dylik bössa egentligen är värd, men detta låter ju helt osannolikt Det är ju bara att gratulera
Publicerat Maj 23, 201016 yr Grattis till en fin bössa!!!! Kanske något trång, men det går ju lätt att fixa!!! Och givetvis en smaksak!