Publicerat Maj 24, 201015 yr Någon som ska fara? jag hade tänkt pricka söndagens träning om man inte blir akut sjuk efter Brännbolls yran i Umeå.. Blire ta med en icket skällande föreliggare och hoppas den förstår att hans näsa nära och bara någon cm ifrån djuret fast kroppen 1 halvmeter bakom 30/5 Grytträning i Fällfors. Kl. 13.00 träning med skinn, kl. 15.00 med grävling. Tränare: Peter W 30/5 Grytprov i Fällfors, anmälan via webben. Juni Rörliga viltspårprov. Anmälan via webben. Eventuella datum för grytträningar i Mullsjö meddelas via hemsida och mail. 3-6/6 Grytläger i Fällfors. Grytträning, viltspårträning, lydnadsträning och andra aktiviteter. Ordinarie viltspårprov fredag och lördag (söndag vid behov). Grytprov fredag och lördag (söndag vid behov). Frågor och anmälan; Britta Lindgren; brli06@hotmail.com 13/6 Grytträning i Fällfors. Kl. 13.00 träning med skinn, kl. 15.00 träning med grävling. Tränare: Anders R 20/6 Grytträning i Fällfors. Kl. 13.00 träning med skinn, kl. 15.00 träning med grävling. Tränare: Göran J-L Juli Rörliga viltspårprov. Anmälan via webben. Eventuella datum för grytträningar i Mullsjö meddelas via hemsida och mail. 4/7 Grytprov i Fällfors, anmälan via webben Övre Norrlands grythundkubb
Publicerat Maj 24, 201015 yr Någon som ska fara? jag hade tänkt pricka söndagens träning om man inte blir akut sjuk efter Brännbolls yran i Umeå..Blire ta med en icket skällande föreliggare och hoppas den förstår att hans näsa nära och bara någon cm ifrån djuret fast kroppen 1 halvmeter bakom Övre Norrlands grythundkubb tyvärr måste jag nog göra dig besviken, det blir det nog ingen träning i fällfors då det ska gås prov denna dag (peter ska prata med alfred som ska döma om hur många hundar som ska gå prov) om du nu inte ska stanna i umeå och köra i mullsjö på skin ;P ska själv gå GAF prov med taxen (hade tänkt träna före, men i går då vi hade grytträningarna (peter och jag) kom vi på att det kan vara svårt att köra både träningar och prov samma dag). Men det är inte klart än, vi får se hur det blir under veckans gång.
Publicerat Maj 24, 201015 yr tyvärr måste jag nog göra dig besviken, det blir det nog ingen träning i fällfors då det ska gås prov denna dag (peter ska prata med alfred som ska döma om hur många hundar som ska gå prov) om du nu inte ska stanna i umeå och köra i mullsjö på skin ;P ska själv gå GAF prov med taxen (hade tänkt träna före, men i går då vi hade grytträningarna (peter och jag) kom vi på att det kan vara svårt att köra både träningar och prov samma dag). Men det är inte klart än, vi får se hur det blir under veckans gång. njäeee, låt detta vara osagt ännu. Idag är det tre hundar anmälda på anlagsprov, en karaktär och en apportering. Så Jag skulle nog inte utesluta träningen ännu. Det är sista anmälningsdag idag så det kan ju komma nån hund till. Men säger domaren annat så är det naturligtvis så. /Micke
Publicerat Maj 24, 201015 yr njäeee, låt detta vara osagt ännu. Idag är det tre hundar anmälda på anlagsprov, en karaktär och en apportering. Så Jag skulle nog inte utesluta träningen ännu. Det är sista anmälningsdag idag så det kan ju komma nån hund till.Men säger domaren annat så är det naturligtvis så. /Micke Jag hoppas att det blir träning före så man hinner låta hon springa i dom gångarna, innan provet senare samma dag så blir det så få som går prov går det att träna om nu domaren kan tänka sig det =) det kom 8st oanmälda i går så från att vara 13 blev vi 21st kul med många nya ansikten, många olika raser var där också och så jag då med min tax
Publicerat Maj 25, 201015 yr Författare Jag och Ari kanske kommer och testar..Beroende på hur många och om man får plats vill säga..
Publicerat Maj 25, 201015 yr Jag och Ari kanske kommer och testar..Beroende på hur många och om man får plats vill säga.. hoppas bara dom får ihop mig så jag hinner med....
Publicerat Maj 25, 201015 yr Författare hoppas bara dom får ihop mig så jag hinner med.... jag har sett hur dom med tysk terriers gör,lite nål och tråd ska inte vara några problem om du tar med dig de
Publicerat Maj 25, 201015 yr låter som att det blev 5st prov starter och att provet ska gå före träningen, så det verkar bli träning
Publicerat Maj 31, 201015 yr Taxen har klarat sitt första anlagsprov förliggare i går,får se om hon fixar det andra på fredag. Om inte blir det naturgryt resten ( vilket inte gör något ) i höst. Nu ska jag ansöka om ett Eftersöksdiplom till gryhundsklubben.
Publicerat Maj 31, 201015 yr Taxen har klarat sitt första anlagsprov förliggare i går,får se om hon fixar det andra på fredag. Om inte blir det naturgryt resten ( vilket inte gör något ) i höst.Nu ska jag ansöka om ett Eftersöksdiplom till gryhundsklubben. kriterier för detta är: Grattis
Publicerat Juni 5, 201015 yr andra grytprovet för Hedda avklarat igår. det gick bra, så nu laddar vi för höstens jakt för att fixa jaktprovet.så hon blir grytjaktchampion
Publicerat Juni 5, 201015 yr andra grytprovet för Hedda avklarat igår. det gick bra, så nu laddar vi för höstens jakt för att fixa jaktprovet.så hon blir grytjaktchampion Grattis Grattis...
Publicerat Juni 6, 201015 yr Författare Ja vi fick juh se taxametern hylle! Grattis Var och testa janbanan men vette tusan om man ska fortsätta försöka mer,skalla efter ett tag men var inte specielt sugen på krypa utan hellre gräva bort avskärmingen.. Kul iaf se lite terriers och träffa castro och härja med dom andra!
Publicerat Juni 6, 201015 yr Ja vi fick juh se taxametern hylle! GrattisVar och testa janbanan men vette tusan om man ska fortsätta försöka mer,skalla efter ett tag men var inte specielt sugen på krypa utan hellre gräva bort avskärmingen.. Kul iaf se lite terriers och träffa castro och härja med dom andra! Ja vad ska man säga hon blir knäpp när det är mycket folk kring grytet, man trodde att det var kört. hon skallade bättre förra söndagen. Tur att hon funkar bättre i natur gryt (hon tycker att det är roligare att krypa i natur gryten) Nu slipper man i alla fall konst gryten Så nu MÅSTE jag hitta grävlingsgryten som finns på mina marker, till 1 Augusti. Vi hade tyvärr inte tid att stanna då man renoverar hemma. Skulle ha varit kul att prata med er lite mer.
Publicerat Juni 6, 201015 yr Författare jo visst är det så,och tror du ej missa mer än fullvuxna karlar och ungdomar som levde om ja verkar iaf som bli en bra grvälings åren tycks man höra
Publicerat Juni 6, 201015 yr jo visst är det så,och tror du ej missa mer än fullvuxna karlar och ungdomar som levde om ja verkar iaf som bli en bra grvälings åren tycks man höra Äh, va nu då...vi löste ju världens alla problem...
Publicerat Juni 6, 201015 yr Författare Äh, va nu då...vi löste ju världens alla problem... ja det gjorde vi iofs men utåt sett tror jag ej någon skulle gå på det,specielt inte BTS jag ska iaf aldrig dricka petro sprit