Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som har hört detta på radio idag.

Featured Replies

Publicerat

Vad skall men säga...

Våra statliga medier har ju alltid varit syftade till att styra folket så de gör bara det som de är avsedda att göra...

/Håkan H

Publicerat

Är inte det där att betrakta som olaga hot så vet jag inte. Om vi sa samma sak om veganer som överbetar våra gräsmarker så tror jag att det skulle bli lite juridiskt intressant.

Publicerat

Ingenting att bry sig om, bara lite osmaklig lågbudgethumor. :)

Men det vore onekligen intressant om någon drev detta i domstol.

Publicerat

Hur skulle det se ut om vi här på forumet skulle gå ut med att vi tänker föryngra journalistkåren och ta in nytt blod från finland eller öststaterna. Det skulle vara ett direkt hot och skulle garanterat lagföras. Hur gör man en polisanmälan mot sånt här?

Publicerat

Det han gör är väl stämpling till mord när han uppmanar folk att ansöka om medlemskap till en avskjutning av jägare. Uppsåtligt eller ej så ska inte sånt här passera. Det är en gräns vi inte ska tolerera att den överskrids.

Publicerat

Länken är vidarebefodrad till polis. Vi får se om något händer.

Publicerat

Bra!  :)

Publicerat

antagligen så kommer det bli nerlagt pga av brist på bevis tyvärr

Publicerat

Som sagt tidigare.

Lite lågbudgethumor. Inget att "ropa varg" över. :D:) he he

Publicerat

Om jag skulle byta ut naturvårdsverket mot invandrarverket och sedan hänvisa till någon folkgrupp så vore det direkt ett åtal för hets mot folkgrupp och då är det inte något "He he" utan skulle tas på största allvar. Det finns säkert ett antal parareller som går att göra genom att bara byta ut några ord i texten vilket direkt skulle göra saken politiskt inkorrekt och direkt leda till åtal. Var är jägareförbundet nu? En fällning i radionämnden och en ursäkt är väl det minsta som man kan begära

Publicerat

vi kanske skulle göra liknade mot veganerna

"pga ökade betesskador på fält och även i nyplanteringar har naturvårdsverket beslutat att tillåta licensjakt på 250 veganer i dom län som har hög vegantäthet"

Publicerat
Om jag skulle byta ut naturvårdsverket mot invandrarverket och sedan hänvisa till någon folkgrupp så vore det direkt ett åtal för hets mot folkgrupp och då är det inte något "He he" utan skulle tas på största allvar. Det finns säkert ett antal parareller som går att göra genom att bara byta ut några ord i texten vilket direkt skulle göra saken politiskt inkorrekt och direkt leda till åtal. Var är jägareförbundet nu? En fällning i radionämnden och en ursäkt är väl det minsta som man kan begära

ja herregud vad man kan bli upprörd över småsaker.

Publicerat
ja herregud vad man kan bli upprörd över småsaker.

Upprörd över småsaker eller inte, men som Nils skriver så är anstiftan till mord inte en sak att skämta om! Sådant beteende är inte passande för civiliserade människor, och jag skulle definitivt stödja vilken annan grupp som helst som blir utsatt för dylikt. Ett sett att göra det är att tydligt visa att man inte tolererar det över huvudet taget. För vem är gud och får bestämma vilka man får skämta på så sätt om?

Sen är det ju inte så bra om man som grupp bara accepterar att bli påhoppad i media utan att säga ifrån, för det är samma sak som att hållamed.

Publicerat

vill inte skriva i denna tråd men jag håller med och städjer nils fult ut!

det har varit senaste tiden en sån massa skit och annat i finland då nån enstaka person skrivit att han inte gillar våra ministrar.

skriver du samma sak om muslimer så kommer PK piketen och snäpper dig hårdare på röven än du nånsin kunnat tänka dig.

men tydligen är jägarna ALLTID ok att hacka på och mordhota and whatnot.

Publicerat

Har skickat in en anmälan till granskningsnämnde om detta inslag.

Publicerat

Någon som har fått någon respons efter anmälning?

Publicerat
Någon som har fått någon respons efter anmälning?

Det tar nog ett tag innan det händer nått.

Publicerat

Usch, fy och fan...

Det konstiga är att det bara lämas utrymme åt jakthatare och inte tvärt om...

David

Publicerat

Nämnden prövar inte heller:

• program som sänts av utländska programföretag,

till exempel TV3, TV6 och Kanal 5.

• texter och lagrade programfiler på programföretagens webbplatser, till exempel SVT Play.

• frågor om opartiskhet och saklighet i text-TV-sändningar.

• hets mot folkgrupp, förtal och andra yttrandefrihetsbrott. Detta granskas av Justitiekanslern (JK) (extern länk, öppnas i eget fönster).

Publicerat

hehe snacka om att överragera. Jag ser detta som ett harmlöst försök till att reta upp lite jägare och tyvär så lyckas dom.

Kika in detta istället

http://www.youtube.com/watch?v=9fLdZwZmz4k

Publicerat
hehe snacka om att överragera. Jag ser detta som ett harmlöst försök till att reta upp lite jägare och tyvär så lyckas dom.

Kika in detta istället

http://www.youtube.com/watch?v=9fLdZwZmz4k

+1 på den!

Det är roligt med humor och "drabbar" den motståndarsidan blir det ju ännu roligare! :)

Vad det gäller första inlägget i tråden så tycker jag att den var rolig den också. Kunde inte låta bli att dra rejält på smilbanden då jag hörde den. Inte mycket att haka upp sig på tycker jag.

Skulle man ta alla humorinlägg, program och ståuppare bokstavligt så skulle det ju inte bli annat än anmälningar hit och anmälningar dit. Se humorn i sakerna istället, det är jäkligt mycket roligare än anmälningar! (Även om vissa av dessa verkar tendera att bli lite humoristiska... :D:wub: )

Publicerat

Detta är något att haka upp sig på!

Publicerat

Varför? Ska man ta komiker på allvar får man sitta och skicka anmälning om hot, anstiftan och förtal hela dagarna. För att inte tala om hur tråkig komiken skulle bli om allt gick igenom och alla komiker måste akta vad dom säger så att ingen kan ta illa upp.