Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Var har ni era hundar försäkrade?

Featured Replies

Publicerat

Jag har alltid haft hundarna försäkrade hos agria men jag tycker att det börjar bli lite dyrt. Särskilt taxen.

Tänkte kolla lite priser och undrar därför var ni har era hundar försäkrade.

Publicerat

Har mina hos Folksam.

Bra vilkor, bra pris, och, sist men inte minst, ett bra och trevligt bemötande.

Telenr: 061285094

Publicerat
Har mina hos Folksam.

Bra vilkor, bra pris, och, sist men inte minst, ett bra och trevligt bemötande.

Telenr: 061285094

+1, mycket nöjd med Folksam, inte bara lena i käften när det skall säljas in som Agria.

Publicerat

folksam, mycket nöjd så länge, snabba utan problem om något händer och trevliga.

Publicerat
Jag har alltid haft hundarna försäkrade hos agria men jag tycker att det börjar bli lite dyrt. Särskilt taxen.

Hejsan .

Har If (Storebrand & Skandia) till mina hundar .

http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringa...s/oversikt.aspx

//Lasse D

Publicerat

Folksam här med, har bara hört gott om dom!

Publicerat

Har bägge hundarna på folksam, väldigt nöjd med dem! inte varit något problem med dem när jag farit till veterinären . ;)

Publicerat

IF. Ett stort plus för deras fasta självrisk

Publicerat

Vi kör också med Folksam och är nöjd med det. Det har i och för sig inte hänt något ännu så att vi fått testa dem i "skarpt läge", men allt jag hört är bara positivt.

Publicerat

Har funderat på att byta efter senaste dusten med Agria..!

Är det någon som vet priser på motsvarande försäkring hos Agria, där jag betalar 1750/ hund/ år

Har haft lite problem med att få en fullvärdesförsäkring hos Agria för min Plott. De vill bara ha ett livvärde på 6000 kr.

Någon som stött på samma problem?

Publicerat
Har funderat på att byta efter senaste dusten med Agria..!

Är det någon som vet priser på motsvarande försäkring hos Agria, där jag betalar 1750/ hund/ år

Har haft lite problem med att få en fullvärdesförsäkring hos Agria för min Plott. De vill bara ha ett livvärde på 6000 kr.

Valppriset brukar vara vägledande. Senare tillkommer ev. meriteringar

Publicerat

Jag har sveland till min, såg nu att det fanns en jägarförsäkring där men då måste man vara med i Jägarnas Riksförbund.

Har aldrig behövt utnyttja försäkring så jag har ingen erfarenhet på hur det funkar när det väl kommer behövas.

Publicerat

Vi har Sveland för vår jaktlabbe.

Bra bemötande trots många frågor och undringar.

Snabba svar, inga telefonköer.

Mycket bra priser och villkor.

Publicerat

Två i Sveland, verkar va ett bra paket men inget utnyttjat som tur är <_< En med Agria, skulle önska för enkelhetens skull att de hade en jakthundsförsäkringspaket också.....

Publicerat
  • Författare

Det blev en Folksam försäkring.

Halva kostnaden om man jämför med Agria.

Publicerat

Är hunden registrerad i skk, så är det inga problem att höja livvärdet i takt med att hunden blir äldre, jakttränas, jagar, meriteras osv.

Är den inte registrerad i skk så är det däremot svårt att höja upp till mer än grundvärdet. Tror nog det är lika i de flesta bolag.

Publicerat

Jag har inte jämfört priser men jag har min i Agria och hade också gamla hunden i Agria. Han hade väldigt mycket problem med allergi och tumörer och annan skit, men regleringen gick alltid mycket smidigt så mina erfarenheter är bara positiva vad det gäller den saken.

Hälsningar,

Martin

Publicerat

Har ingen av mina hundar försäkrade.Var länge sedan jag sa upp dessa och ser ingen anledning till att försäkra hunden heller såvida det inte är en tik man ska ha valpar i. Med 4 hundar som jag har så tror jag nog man sparar pengar på att ta smällen när den kommer. 1500:-/hund gör 6000:-/år. På 5 år 30.000:-