Publicerat Januari 9, 200620 yr Har köpt ett par vapen av en släkting, en Carl-Gustav studsare och en hagelbössa. Hagelvapnet är från Tjeckoslovakien, det finns ett Z i en ring, i övrigt omärkt. Vapenlicensen ger mig ingen ledtråd, där står det bara "hagelbössa". Är det någon som vet vad det kan vara för märke? Vapnet är från 1972.
Publicerat Januari 9, 200620 yr Har ingen bild på vapnet, fn. Det är en sida-sida i alla fall. Inga utsmyckningar eller sådant.
Publicerat Januari 9, 200620 yr Mitt i prick. Andra raden till vänster i bilden på Trademarks. Tack för hjälpen. Bara att hoppas att det är en bra bössa. Jag köpte den och Carl-Gustav studsaren för 3000:- tillsammans. Det bör väl bara studsaren vara värd.
Publicerat Januari 10, 200620 yr Bössan är av god kvalité, ett bruksvapen, förutsatt att kolven passar så har den säkert många år till i skogen, kolla så att bössan är tät i låsningen, ta den gärna till en smed för en översyn. Tycker att 3000:- låter som en helt ok affär, vilken mod av Carl-Gustav är det? kaliber?