Publicerat Maj 25, 201015 yr Hej! Jag har tänkt att köpa min första hagelbock och då främst till lerduveskytte (men även till en del jakt längre fram). Vad ska jag tänka på? Vilka märken kan ni rekommendera? Jag har tänkt köpa begagnat och vill helst inte betala mer än 8000 kr. Mvh Jenny
Publicerat Maj 25, 201015 yr Tycker att Beretta,Browning,Miroku,Winchester(Nikko) är säkra kort. Framför allt Miroku och Winchester brukar gå att hitta till bra priser. Lycka till!!
Publicerat Maj 25, 201015 yr Hej!Jag har tänkt att köpa min första hagelbock och då främst till lerduveskytte (men även till en del jakt längre fram). Vad ska jag tänka på? Vilka märken kan ni rekommendera? Jag har tänkt köpa begagnat och vill helst inte betala mer än 8000 kr. Mvh Jenny hejsan jenny jag vet själv hur det var när jag köpte min hagelbock. det va ju bara 6 månader sedan, så jag kommer ihåg hur roligt det va. om jag hade varit du så skulle jag inte låst mig på något speciellt märke, utan det viktigaste är att du hittar en som ligger rätt coh som är anpassad för dig. då är det verkligen till stor fördel om du hittar ett gevär med ställbar kolv kam, både i höj och sidled. då kan du ställa den exakt så som du vill ha den och så det känns bekvämt. jag har en gyttorp med ställbar kolvkam och det va tur, för när jag kände på den i början så tyckte jag att kolven hade rätt höjd och allt och jag trodde jag skulle skjuta som en gud med den höjden på kolven, men jag sköt som en kratta i början. så jag fick sänka kolvkammen lite och nu skjuter jag som jocke smålänning kolla efter hagelgevär med ställbar kolvkam, det är mitt tips. mvh patrik