Publicerat Maj 25, 201015 yr Som rubriken anger så fick jag äntligen tummen ur och begav mig till skjutbanan idag. När jag kom dit stod 2 herrar o panga lerduvor så jag smög fram till skjutledaren och fråga om jag fick ta mig en omgång också och det gick bra. Resultatet var inte bra, men vilken skön känsla som finns i mig nu när jag känt rekylen, sniffat på krutlukten, sett duvor krossas, sugit lite extra på snusen och hört puffarna genom sport tacen. Ska nog dit igen på torsdag och lufta studsaren på älgen lite. Jo, och gubbarna som var där var trevliga, hjälpsamma och kom med lite tips vid skyttet till skillnad från förra årets fadäs på en annan bana. Jo igen, jag ska fanimig dit igen på torsdag och panga lite till Mvh
Publicerat Maj 26, 201015 yr Som rubriken anger så fick jag äntligen tummen ur och begav mig till skjutbanan idag.När jag kom dit stod 2 herrar o panga lerduvor så jag smög fram till skjutledaren och fråga om jag fick ta mig en omgång också och det gick bra. Resultatet var inte bra, men vilken skön känsla som finns i mig nu när jag känt rekylen, sniffat på krutlukten, sett duvor krossas, sugit lite extra på snusen och hört puffarna genom sport tacen. Ska nog dit igen på torsdag och lufta studsaren på älgen lite. Jo, och gubbarna som var där var trevliga, hjälpsamma och kom med lite tips vid skyttet till skillnad från förra årets fadäs på en annan bana. Jo igen, jag ska fanimig dit igen på torsdag och panga lite till Mvh Låter som en toppenkväll! Passa dig bara; Det är lätt att bli beroende (och då blir det dyrt ) Var själv en sväng till skjutbanan ikväll (även fast jag inte tänkt åka) och det är en jädra härlig sysselsättning. Kul folk, mycket garv och en störtfin försommarkväll! Hoppas att du får många fler bra kvällar på banan. Mvh. Fitzo
Publicerat Juni 10, 201015 yr Författare Nu var jag iväg o pröva på grisskyttet på bana. De va visst KM o ja kom trea Har verkligen fått blodad tand och ska införskaffa lite ammo imorn för att åka iväg på "frivillig träning" på lördag Några fler som kommit iväg ovanligt tidigt till banan i år? Eller väntas det in i det sista i år igen?
Publicerat Juni 14, 201015 yr Tja Rolfie! Kommer precis från banan nu, vart lite smällar på skeetbanan men mest vägledning till nybörjarna. Vart medbjuden på vakjakt idag så hoppas det blir en gris ikväll. /Niclas
Publicerat Juni 14, 201015 yr Det verkar ha varit en föredömligt trevlig kväll. Sant som sas tidigare, dyrt... men riktigt kul.
Publicerat Juni 14, 201015 yr Författare Tja Rolfie!Kommer precis från banan nu, vart lite smällar på skeetbanan men mest vägledning till nybörjarna. Vart medbjuden på vakjakt idag så hoppas det blir en gris ikväll. /Niclas Yoo! Hoppas du får panga lite inatt. Jag ska ut på rond nu och leta lite gris själv. (Bösslös ) Var ute idag igen med handjagaren, börjar gå bättre och bättre nu Ska dit imorn igen och köra lite mer trap och med lite tur har skeetbanan blivit reparerad så det kanske blir lite skeet också :D Siggy: Finns det inte ett gammalt ordspråk som lyder något som detta: Ett dyrt nöje är ett sant nöje