Publicerat Maj 27, 201015 yr Har problem med inmatningen på min remington 700 sps dm... Har varit på älgbanan nu två kvällar i rad och flera gånger då jag ska repetera och skjuta så klickar det bara den matar inte in patronen Letat på många forum och det är ett känt problem hittar jag och det går åtgärda men hur ? det har jag ej hittat
Publicerat Maj 28, 201015 yr Har du tillgång till laddutrustning kan du börja med att göra "dummys" alltså hylsor enbart kula för att kunna testa och söka problemet. Är det på sista skottet kan det vara svag fjäder som inte trycker upp ordentligt händer det mera oregelbundet bör du tänka efter så du verkligen drar bulten helt tillbaka vid repetering.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Du kan behöva räta upp magasinläpparna lite. Är dom för hårt skränkta så tar slutstycket inte upp patronen. Vad händer då slutstycket passerar patronen? Går den bara rätt över eller är det nära att patronen följer med?
Publicerat Maj 28, 201015 yr Man kan testa att dra ut matarfjädern lite, men ta det försiktigt och böj den inte för då kan den gå av. Jag hade av min på så sätt.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Författare Har bara varit andra skottet som jäklas för mig... Hänt flera gånger 2 dagar i rad på skjutbanan. Kan inte med säkerhet säga om jag repeterar förkort men tror inte det i allafall Ska försöka kolla med någon som har laddutrustning om dom kan göra dummys åt mig...
Publicerat Juni 8, 201015 yr Författare Du kan behöva räta upp magasinläpparna lite. Är dom för hårt skränkta så tar slutstycket inte upp patronen. Vad händer då slutstycket passerar patronen? Går den bara rätt över eller är det nära att patronen följer med? Var det felet Fick för mig åka på skjutbanan i dag och hade inte hunnit med kolla nåt på bössan men innan jag for tog jag en tång och böjde ut magasinsläpparna försiktigt... Väldigt lite och vips så funkade bössan kanon
Publicerat Juni 8, 201015 yr Författare Var ju nästan på väg byta bort bössan för 14 dagar sen eftersom den jävlades Men nu kändes det bra så kanske man kan ha den i höst om man kan hålla sig så länge med en och samma