Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem med remington 700 sps dm

Featured Replies

Publicerat

Har problem med inmatningen på min remington 700 sps dm... Har varit på älgbanan nu två kvällar i rad och flera gånger då jag ska repetera och skjuta så klickar det bara den matar inte in patronen :lol: Letat på många forum och det är ett känt problem hittar jag och det går åtgärda men hur ? det har jag ej hittat :rolleyes:

Publicerat

Har du tillgång till laddutrustning kan du börja med att göra "dummys" alltså hylsor enbart kula för att kunna testa och söka problemet. Är det på sista skottet kan det vara svag fjäder som inte trycker upp ordentligt händer det mera oregelbundet bör du tänka efter så du verkligen drar bulten helt tillbaka vid repetering.

Publicerat

Du kan behöva räta upp magasinläpparna lite. Är dom för hårt skränkta så tar slutstycket inte upp patronen. Vad händer då slutstycket passerar patronen? Går den bara rätt över eller är det nära att patronen följer med?

Publicerat

Man kan testa att dra ut matarfjädern lite, men ta det försiktigt och böj den inte för då kan den gå av. Jag hade av min på så sätt. :D

Publicerat
  • Författare

Har bara varit andra skottet som jäklas för mig... Hänt flera gånger 2 dagar i rad på skjutbanan. Kan inte med säkerhet säga om jag repeterar förkort men tror inte det i allafall :rolleyes:

Ska försöka kolla med någon som har laddutrustning om dom kan göra dummys åt mig...

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Du kan behöva räta upp magasinläpparna lite. Är dom för hårt skränkta så tar slutstycket inte upp patronen. Vad händer då slutstycket passerar patronen? Går den bara rätt över eller är det nära att patronen följer med?

Var det felet :( Fick för mig åka på skjutbanan i dag och hade inte hunnit med kolla nåt på bössan men innan jag for tog jag en tång och böjde ut magasinsläpparna försiktigt... Väldigt lite och vips så funkade bössan kanon :mellow:

Publicerat

Gött/Christian

Publicerat
  • Författare

Var ju nästan på väg byta bort bössan för 14 dagar sen eftersom den jävlades :D Men nu kändes det bra så kanske man kan ha den i höst om man kan hålla sig så länge med en och samma :D